יום שישי, 26 בפברואר 2016

הוואקף ישלם לבן גביר יותר מ-50 אלף ש''ח

לא מעל החוק || הוואקף חויב לשלם לעו"ד בן גביר פיצוי

מעקב הוואקף אחרי יהודים בהר הביתאמנם מרגיש מאוד, אבל הוא עשוי להיות מאוד משתלם. ביהמ"ש חייב את הוואקף המוסלמי לשלם לעו"ד בן גביר לאחר שאנשיו עקבו אחרי בן גביר בהר הבית.

↓ האם החוק ייאכף? ימים יגידו

בית משפט השלום בירושלים חייב את ארגון הוואקף המוסלמי לשלם סכום של חמישים ושישה אלף ש''ח לעורך הדין איתמר בן גביר.

בן גביר הגיש תביעה נגד הוואקף ונגד משטרת ישראל לאחר שבמהלך עלייתו להר הבית בחול המועד סוכות האחרון, ביצעו אנשי הוואקף מעקב אחריו כפי שהם מבצעים אחרי כל יהודי שעולה להר - על מנת לוודא שהוא לא מתפלל.

לאחר שערבים שהיו בהר הבית צעקו לעבר בן גביר צעקות בסגנון ''אללה אכבר'', הוא השיב להם "עם ישראל חי" ועוכב על ידי קצין המשטרה למשך שעתיים.

יום למחרת ביקשה המשטרה להרחיקו מהר הבית, שופט בית משפט השלום דחה את הבקשה וקבע כי אין בקריאת ''עם ישראל חי'' כדי להקים עילה להרחקת אדם. 

מספר ימים לאחר מכן הגיש עורך הדין בן גביר תביעה נגד הוואקף ונגד משטרת ישראל בטענה כי אנשי הוואקף פעלו בניגוד לחוק הגנת הפרטיות ופגעו בפרטיותו כאשר עקבו אחריו, ואילו המשטרה עיכבה אותו שלא כדין.

המשטרה הגישה כתב הגנה והדיון בעניינה יתקיים, אך ארגון הוואקף לא עשה כן ולכן ביקש עורך הדין פסק דין בהיעדר הגנה.

בצעד חריג פנתה הפרקליטות לבית המשפט וביקשה לעכב את ההחלטה עד לקיום דיון בפני הגורמים הבכירים בפרקליטות, אולם לפני יומיים לאחר ביקורת ציבורית, נמסר מהפרקליטות לבית המשפט כי אין בכוונת המדינה להביע עמדתה.

לפיכך הורה שופט בית משפט השלום בירושלים מרדכי בורנשטיין לחייב את הוואקף שלא הגיש כתב הגנה בעילות התביעה המיוחסות לו הכוללות פגיעה בפרטיות, ולשלם פיצוי לעורך הדין בן גביר בסך חמישים אלף ש"ח. כן הורה לוואקף לשלם הוצאות משפט ושכר טרחתו של עורך דין בן גביר בסכום של 6,800 ש"ח.

עו"ד בן גביר אמר בתגובה, "אני מקווה שהמסר שיעלה מפסק הדין הזה הוא שארגון הוואקף אינו חסין מפני תביעות ויותר מזה, שמשטרת ישראל וראש ממשלת ישראל, חייבים לאכוף את החוק בהר הבית ולהפסיק את ההשתוללות של הפורעים נגד יהודים. 

''אם אנשי הוואקף ימשיכו לצפצף על בית המשפט ועל מדינת ישראל ולא ישלמו את הסכום שהם חייבים לשלמו, אני מתכוון להגיע יחד עם מעקלים של ההוצאה לפועל למשרדי הוואקף ולהוציא לפועל את פסק הדין''.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה