יום שני, 11 באפריל 2016

תנועות הר הבית לארדן: הפסק את אפלית היהודים

הפסיקו את האפליה || פנייה לצמרת המשטרה

השבוע התפרסמה ידיעה, לפיה ראש הממשלה התחייב לעבדאללה להגביל את מספר היהודים העולים בטהרה להר הבית. ראש הממשלה פרסם הכחשה וטען שאין כל הגבלה על כניסת יהודים להר הבית.

נתניהו סומך על בורות של הציבור ולכן מרשה לעצמו להתכחש למציאות. כל מי שעומד יותר מכמה דקות בשער המוגרבים נוכח במציאות העגומה, השונה מזו שמציג נתניהו. עו"ד אביעד ויסולי פנה בדרישה לשר לבטחון פנים ולצמרת המשטרה לחדול מאפליית היהודים בכניסה להר הבית ובהר עצמו.

בשולי הדברים, חובה לציין שרמת הביטחון האישי בהר הבית עלתה וכי למרות האפלייה הבוטה, העליה להר הבית הפכה לפחות טראומטית ואלפי יהודים עתידים לעלות לרגל בחג הקרב ובא.

↓ מכתב תנועות המקדש לשר לבטחון פנים, למפכ"ל, לממ"ז ירושלים וממ"ר דוד

המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש

בס"ד
כח אדר ב' התשע"ו (7.4.16)

לכבוד,
השר לבטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך
מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי
מפקד מרחב דוד, נצ"מ דורון תורג'מן


הנדון: היערכות משטרת ישראל לחג הפסח בהר הבית 
             וביטול הגזירות המפלות לרעה את היהודים במקום.


חג הפסח קרב ובא. זהו החג הראשון של רובכם בתפקיד, וזו הסמכות והאחריות שלכם להסדיר את חובות המשטרה בכל הקשור לזכויות היהודים בהר הבית.

אין זה סוד שאפילו "הסטטוס קוו" שגורמים רבים מנופפים בה בכל הקשור להר הבית, נפגע קשות בכל הקשור ליהודים במהלך השנים האחרונות, בהם כיהנו בראש המערכת השר אהרונוביץ', המפכ"ל דנינו, הממ"ז אדרי והממ"ר ביטון. להלן אפרט כמה מנהגים פסולים, מפלים ובלתי חוקיים בעליל שהשתרשו לאחרונה בהר הבית, המציקים ופוגעים קשות ביהודים העולים להר הבית, ושאותם אתם מתבקשים ואף נדרשים לבטל ולהשיב את המצב לקדמותו.

רובם של השינויים לרעת היהודים בהר הבית נבעו כתוצאה מהתמקמותם של קבוצות המוראביטאת והמוראביטון בו. אלה שמטרתן המוצהרת הוא סילוק היהודים בהר הבית, באמצעות הטלת מורא, התקהלויות, התפרעויות, ופגיעות מילוליות ופיזיות ביהודים בהר הבית. למרות ששרי הממשלה הצהירו וחתמו על הרחקת הקבוצות הפועלות מטעם ארגוני טרור מהר הבית וביטול פעילותן, בפועל כמעט לא נעשה דבר. הקבוצות הללו עדיין מתקבצות ברחבי ההר מדי יום, מטילות מורא על המשטרה במקום, ובגינן הטילה המשטרה על היהודים הגבלות חדשות וקשות בהר הבית.


קיצוב מספר היהודים הדתיים

היהודים, בעיקר הדתיים, הם האוכלוסיה היחידה בהר הבית שהמשטרה מכריחה לעלות להר הבית בקבוצות בלבד.  מעבר לכך, המשטרה מטילה קיצוב מספרי על גודל הקבוצות, וכן על מספר הקבוצות הנמצאות בהר בכל זמן נתון.

בימים רגילים יש לכך משמעות מזיקה לקבוצות גדולות ומאורגנות, בעיקר למוסדות חינוך כבתי ספר וישיבות, שנאלצים לדחות כל עלייה להר הבית עד לאיתור זמן כפול ומשולש, ואף פי ארבע כאשר הקבוצה מונה למעלה משבעים וחמישה נפש. נוסף לכך גם הקושי לקיום סיורים לימודיים במקום, בגלל פיצול התלמידים לקבוצות מפוצלות, שדורש הכפלה במדריכים ובשעות, והעסקת הנותרים בחוץ.

מעבר לכך, גם האזרח היהודי הפשוט, שבימים רגילים אינו יכול לעלות להר הבית הפתוח לכניסת יהודים רק בשעות העבודה, ורק בימים א-ה, מתעכב זמן רב עד ל"יצירת קבוצות" ככל העולה על רוחה של המשטרה. 

יש לציין כי שעות הביקור של יהודים בהר הבית מאז שנת 2003 הן פחותות בהרבה משעות הביקור שהיו נהוגות בו עד שנת 2000, עת התאפשר ליהודים להיכנס להר הבית גם בשעות אחה"צ והערב, וגם בימי שבת. אין למשטרה הטוענת כי היא "שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית", כל סיבה שלא לחזור ולהתיר כניסת יהודים להר הבית לפי הנוהג הקודם.

אלפי יהודים מבקשים לעלות להר בימי חג ומועד. בימים אלו מדיניות קיצוב היהודים פוגעת קשות ביהודים המבקשים לעלות להר הבית, במקום להקל עליהם בימי חגם, דבר המונע מרוב היהודים הרוצים לעלות להר הבית לממש את רצונם ולקיים את מצוות העלייה לרגל.

בחגים האחרונים המתינו מאות יהודים להיכנס להר הבית, במשך שעות רבות, בשמש ובחום,  ורובם הגדול הוגבל לדקות ספורות על הר הבית, כאשר השוטרים מזרזים ודוחפים אותם החוצה מההר. חלק ניכר מהיהודים אף נשלח הביתה ללא מתן אפשרות כניסה להר הבית כלל.

הינכם מתבקשים להרחיב את שעות הכניסה של יהודים להר הבית בכל ימות השנה, ובמיוחד בחגים הקרובים.  כמו כן המשטרה נדרשת להפסיק את הנוהל הפסול והגזעני המחייב יהודים דתיים לעלות להר הבית בקבוצות בלבד, תוך הגבלת מספר הקבוצות וגודלן.


קיצוב זמן השהות בהר הבית

הגבלת כמות היהודים בהר הבית בכל רגע נתון, לעומת הביקוש הגובר ועולה של יהודים לעלות להר הבית, גררה את המשטרה לקצוב גם את זמן השהות של היהודים בהר הבית. בניגוד לכל אוכלוסיה אחרת, כולל יהודים חילונים או תיירים העולים להר הבית, המשטרה דוחקת ביהודים הדתיים העולים להר לצאת תוך זמן קצר הנע בין 5 דקות עד שלושת רבעי שעה. לפני עידן המוראביטאת התאפשר ליהודים שחפצו בכך לשהות בהר במשך כל שעות הפתיחה.

המשטרה נדרשת לחזור ולאפשר ליהודים דתיים לבקר בהר הבית באורח חופשי בכל שעות הביקור המוקצות להם.


חסימת חלקים בהר הבית בפני יהודים

כרסום נוסף בזכויות היהודים בהר הבית, שהחל בגלל איום המוראביטאת, נוגע לסגירת אזורים מסוימים בהר הבית ליהודים. בעוד שבכל השנים יכלו יהודים להלך בכל מקום בשטח הפתוח בהר הבית, מאז התמקמות המוראביטאת בהר ועד היום, המשטרה מובילה את היהודים במסלול צר וקבוע, ולא מאפשרת ליהודים להלך ברובו של השטח הפתוח בהר הבית. כך נאסר על יהודים לעלות לרחבה העליונה, לבקר בצפון ההר, ברחבת אורוות שלמה, ברחבת המוזיאון, בסטווים שבמערב, ועוד.

על כל צעד ושעל נדרשים היהודים להמתין לשרשרת קשר שגם בסופו לא יינתן להם להלך ברובו של הר הבית הפתוח. כך גם בכל המבנים הסגורים שהוואקף המוסלמי הפך אותם לאקסטריטוריה נקייה מלא מוסלמים, בניגוד גמור לפסיקת בג"צ.

מדובר בפגיעה חמורה בחופש התנועה, הנגרמת עקב פעילות גורמי הטרור שהר הבית, שהמשטרה אינה מסוגלת לטפל בהם.  הינכם נדרשים להורות לכוחות המשטרה בהר הבית לאפשר ליהודים להיכנס לכל שטח הר הבית בזמני הביקור המוקצים להם.


תפילות יהודים בהר הבית

מתוך פחד וחרדה של המשטרה מן המוראביטאת ופעילות הטרור האיסלמית שלהם בהר הבית נגד היהודים, ובמקביל לקלות הצילום העצמי, וזמינות אפשרויות הפרסום ברשתות החברתיות, הנהיגה המשטרה בהר הבית נוהל מפלה, מקשה ומטריד בכל הקשור לתפילת יהודים בהר הבית.

ראשית יובהר כי יהודים עולים להר הבית בכל השנים, רובם ככולם, על מנת להתפלל בו.  והם אכן מתפללים בו באלפיהם מידי שנה.  מבחינה משפטית, החל משנת 1993 בג"ץ הורה, בלמעלה מ – 15 פסקי דין, כי על המשטרה להתיר ליהודים להתפלל ולקיים פולחן בהר הבית, בכפוף לשמירת הסדר הציבורי. המשטרה מתעלמת, מזלזלת ומבזה את החלטות בג"ץ בכל הנוגע למתן אפשרות ליהודים להתפלל בהר הבית, ומתנהגת באורח מפלה, משפיל ואף גזעני ביחס ליהודים המתפללים בהר הבית.

ה"היתלות" של קציני משטרה בכירים בהחלטת ועדת שרים משנת 1967, שאיש מקומץ השרים שהצביעו בעדה לא התכוון להחילה מעבר לאירוע יחידני (ט' באב התשכ"ז), ואשר אבד עליה הכלח לפני שנות דור, היא חלק מתרבות השקר המשטרתית, שכה רבים בציבור, בתקשורת ואף במשטרה יוצאים חוצץ נגדה.

עד לפני שנים ספורות, תפילות ביחיד היו מותרות כמעט בכל זמן. אף תפילות במניין הותרו ברוב הימים. לאחרונה, המשטרה נכנעת לאיומי הטרור של המוראביטאת, ועוצרת לא רק מתפללים במניין, אלא גם מתפללים ביחיד.  המשטרה הקצינה לאחרונה והיא אוסרת לא רק תפילת יהודים, אלא אפילו ציטוט קטעי תפילה או מזמורי תהילים.

המשטרה מגלה בהר הבית פחדנות, תבוסתנות וגזענות כלפי יהודים, ונכנעת לתנועות האסלאם הקיצוני, אשר גוררים אחריהן את הווקף והירדנים.  המשטרה מצרה את זכויות היהודים בהר הבית, באורח משפיל, מטריד, גזעני ובלתי חוקי בעליל.  בכך נותנת המשטרה רוח גבית לטרור היחידים, ומאבדת את אמון הציבור היהודי בארץ ובעולם, ביכולותיה, ביושרתה או בהגינותה.

הינכם נדרשים להורות למשטרה לאפשר תפילות יהודים בהר הבית, כפי שהן היו נהוגות עד לפני מספר שנים, תוך שמירת הוראות החוק וקיום פסיקות בג"ץ.


הטרדה ופגיעה בפרטיות

לכל היהודים העולים בקבוצות להר הבית מוצמדים שוטרים ונצמדים אנשי וואקף, ותוך פגיעה חמורה בפרטיותם ובצנעת הפרט שלהם.  אלה גם אלה עוקבים ובולשים אחר כל תנועותיהם של היהודים בהר הבית, ותנועות עיניהם ושפתותיהם. המצב הפך בלתי נסבל, מעורר תקריות רבות בכל שבוע, ואף סותר את  הוראות חוק הגנת הפרטיות והזכות החוקתית לפרטיות.

הינכם נדרשים להורות על הפסקה מיידית של ההתחקות, ההטרדה והעיקוב הצמוד של המשטרה והווקף אחר יהודים בהר הבית.

לסיכום, אנחנו מבקשים ודורשים כי המשטרה תיערך לקראת ימי חג הפסח הבאים, ותשנה את התנהלותה בכל הנוגע לעליית יהודים בהר הבית, כדלקמן:

א.  לאפשר כניסה חופשית של יהודים כיחידים ובקבוצות בכל גודל.
ב.  להאריך את שעות הביקור ליהודים בהר הבית, לכל הפחות בימי החג והמועד. 
ג.  לאפשר גם ליהודים לשהות בהר הבית כרצונם, במשך כל שעות הפתיחה המקובלות.  
ד.   לאפשר ביקור חופשי בכל מרחבי הר הבית לכל אדם. 
ה.  למנוע כל הטרדה ופגיעה בפרטיות היהודים בהר הבית. להרחיק, ואף לעצור, כל מי שייצמד יעקוב ויבלוש אחר היהודים בהר הבית מכל סיבה ומטרה.
ו.   לאפשר תפילות יהודים בהר הבית, באורח שהיה מקובל בכל השנים עד לאחרונה.


נא התייחסותכם למבוקש עד ליום ג' ניסן התשע"ו (11.4.16). בהעדר היענות מצידכם למבוקש לעיל, תישקל פניה לערכאות ללא כל התראה נוספת.[1]


בברכת פסח כשר,

אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף
לתנועות הר הבית והמקדש


[1] הודעה פורמלית: אין באמור במכתב זה כדי להוות כל ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה