יום רביעי, 18 במאי 2016

עוד הזדמנות להשתתף במשוב עולי הרגל ולהשפיע

המענה עומד להסתיים || תוצאות סופיות יתפרסמו בקרוב

ניתן עדין לענות למשובהמשוב ייסגר בסוף השבוע • תוצאות סופיות יפורסמו בקרובהתוצאות ישמשו לצורך הפקת לקחים לעתידהמטרה: הקלה על עולי הרגל והגדלת מספר העולים.

כתבות קשורות:
↓ מזדרזים לענות למשוב לפני סגירתו


לא הצלחת למלא את המשוב מתוך האתר?
הכנס לקישור: http://goo.gl/forms/2sPdsy25Z2

↓ משתפים את הציבור בהתלבטות

בפסח הוחל לראשונה הסדר בכניסה להר הבית. ההסדר היה פרי הבנות ושיתוף פעולה בין המשטרה לבין כמה נראשי קבוצות העולים להר. במסגרת ההסדר, קיבל כל עולה כרטיס ממוספר, לפיו ידע כל עולה את שעת עלייתו המשוערת, כך שהעולים לא נאלצו להמתין שעות בתור בצפיפות ובמתח.

ההסדר לווה בחששות ובהתלבטות רבה שנבעו מכמה סיבות.

מצד אחד - ההסדר הקל רבות על העולים ומנע אי נעימויות בתור בכניסה לעמדת הבידוק בכניסה להר הבית. הדוחק, הצפיפות, אי הוודאות והלחץ היו מנת חלקם של משפחות רבות, עולים מבוגרים ושאר העולים ברגלים הקודמים. הפעם יכלו העולים לוותר על ההמתנה המייגעת בתור ולחזור סמוך למועד עלייתם המשוער. 

מצד שני - עצם ההסדר המשותף עם המשטרה, עלולה להתפרש כהסכמה של העולים ליחס המפלה של המשטרה לעולים היהודים בהשוואה לשאר העולים שאינם מוסלמים ובוודאי ביחס למוסלמים עצמם.

באשר להצלחת המיזם המשותף, גם כאן הדעות לא אחידות ובאמת לא ניתן להשוות בין יום אחד למשנהו. 

בצעד חריג מעט, החליטו פעילים בתנועות המקדש, לפנות ישירות לציבור ולתת לו את זכות הדיבור. רבים מהעולים כבר ענו על משוב שעוסק בשאלות ובהתבטויות שהצגנו. המשוב מורכב משאלות, להן ניתן להשיב אחת מכמה תשובות קבועות מראש ומשאלות להן ניתן להשיב במלל חופשי.

תשובות הביניים שהתקבלו עד כה, מצביעות על התלבטות אמיתית בין העולים. למשל, לא כל מי שסובר שההסדר הצליח, חושב שי להמשיך בו בפעמים הבאות ולהיפך.

המשוב פתוח לתשובות מהציבור עד סוף השבוע. במוצאי שבת תיסגר באפשרות לענות למשוב וייערכו סיכומים סופיים, אשר יפורסמו ברבים.

שמות העונים ופרטיהם האישיים ישארו חסויים, לא יפורסמו ולא יועברו לאף אדם, מלבד מפעילי המשוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה