יום שני, 27 ביוני 2016

הבוקר בהר הבית: מוסלמים משתוללים, יהודים עולים

שוטרים מותקפים באבנים וזיקוקים || יהודים עלו להר הבית

פורעים מוסלמים ניסו למנוע כניסת יהודים להר הבית  המשטרה פתחה את ההר למשך שעה בלבד באיחור של שעתיים  ההשתוללות נמשכה גם לאחר צאת היהודים  ארגוני המקדש דורשים השלטת חוק וסדר ופתיחה בלתי מוגבלת של הר הבית ליהודים.



↓ עוד יום סוער בהר הבית

הבוקר, בשעה 7:30 המתינו יהודים ותיירים רבים בכניסה להר הבית. הם נאלצו להמתין כשעתיים עד לפתיחת הר הבית לכניסת לא מוסלמים. 

בסביבות השעה 9:30 איפשרה המשטרה כניסת תיירים לשטח ההר ומאוחר יותר היא איפשרה כניסת יהודים לצד המערבי בלבד, צמוד לכותל המערבי. היהודים נצטוו להכנס משער המוגרבים, לפנות שמאלה (צפונה) לאורך החומה, לחזור לאחור ולצאת דרך שער השלשלת.

בשעה 10:15 סגרה שוב המשטרה את הר הבית בפני לא מוסלמים, 45 דקות לפני השעה היעודה.

כ-15 יהודים זכו לעלות הבוקר להר הבית. יהודים נוספים עזבואת התור  לאחר המתנה בת כשעתיים. כשחזרו ב-10:20, נמסר להם שהר הבית נסגר שוב בפני יהודים.


הטרור מרים ראש

בתוך הר הבית התקבצו בלילה עשרות פורעים מוסלמים, אשר התבצרו באל-אקצא במטרה למנוע כניסת יהודים להר הבית. שוטרי הר הבית וכוחות תגבור נוספים הדפו את הפורעים לתוך המבנה ונעלו את דלתותיו.


כבר אמש החלו המוסלמים בהתבצרויות טרור ובצבירת אבנים בתוך אל אקצה שבהר הבית. גם קבוצות מוראביטון חזרו להתמקם ברחבת ההר, למרות שהוכרזו כארגון לא חוקי.

בניגוד לשנים קודמות, בהן נכנעה המשטרה לתכתיבי הפורעים, החליטה הפעם המשטרה לאפשר את כניסת היהודים להר הבית, למרות ההתנגדות המוסלמית האלימה. כוונותיה הטובות של המשטרה הועילו רק במקצת, הר הבית נפתח למשך כשעה לכניסת לא מוסלמים.




↓ תגובות עולי הר הבית


ארנון סגל ראה את השער הנעול, שמע את ההודעות הסותרות בתקשורת והגיב בזעם:
לא ברור את מי מדינת ישראל מנסה לשקר כשהיא מספרת שהר הבית פתוח לכולם כרגיל. כנראה בעיקר את עצמה. בפועל ההר היה סגור הבוקר אפילו בשעות החסד הבודדות שבהן הוא היה אמור להיות פתוח לנתינים שאיתרע מזלם והם אינם מוסלמים.  

ולמה? כי למדינת ישראל יש ים של כבוד לאלימות של מוסלמים. אלימות זו השפה היחידה שהיא מבינה. כך עם הטורקים וכך בכל עניין ומקום.  
רק בדקות האחרונות, אחרי המתנה של שעתיים, ההר נפתח סוף סוף - קודם כל לתיירים ואחר כך גם ליהודים דתיים, בני המעמד הנחות. לגיחה קצרצרה והחוצה.  
אחר כך, כשהמשטרה תפרסם הודעת דוברות שבה היא תעוף על עצמה בשבחים על כך שהיא מאפשרת חופש פולחן אפילו לבושמנים וליזידים ונלחמת על כך בחירוף נפש כמו דון קישוט אם לא כמו רובין הוד, אנחנו נדע את האמת. 


המטה המשותף לארגוני המקדש הוציא הודעה, בה נדרשת המדינה לטפל באלימות המוסלמית ולפצות את נפגעיה, וזו לשון ההודעה:
ארגוני המקדש דורשים לפתוח את כל שערי הר הבית לכניסת יהודים, ולא לאפשר לגורמי הטרור להתארגן ולהתמקד ביהודים בשער הבודד שליד רחבת הכותל המערבי. 
המדינה נדרשת לפתוח את הר הבית ליהודים בכל שעות היום ולכל הפחות, להאריך את שעות הכניסה לפחות כפיצוי שעות הסגירה בגלל איומי הטרור.


↓ הודעת משטרת ישראל




להלן הודעת דוברות משטרת ישראל:
במשטרת ירושלים נאסף מודיעין אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, אשר התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים ובמבקרים בשטח הר הבית במהלך חג הרמדאן.
משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לכניסה לשטח ההר כשהם ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.
המתבצרים אספו אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד אל אקצא, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית.
כוח המשטרה נערך במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.
עם תחילת הביקורים בשטח ההר החלו צעירים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, ליידות אבנים אותם אספו מבעוד מועד וריכזו במערומים בתוך מסגד אל אקצא לעבר הכוחות וזיקוקין אותם ירו בכינון ישיר לעבר הכוחות.
השוטרים, לוחמי מג"ב ויס"מ פעלו בנחישות ובמקצועיות תחת ידויי אבנים וחפצים שהושלכו לעברם ולכיוון קבוצות המבקרים ע"י פורעי החוק מתוך מסגד אל אקצא, והדפו את רעולי הפנים ומידיי האבנים לתוך המסגד.
ביקורי היהודים והתיירים התקיימו כרגיל בשטח הר הבית.
עם סיום הביקורים בהר , דלתות המסגד נפתחו והחל שוב יידוי האבנים ע"י רעולי פנים לעבר הכוחות, אשר הגיבו בממוקד לעבר מיידי האבנים תוך איפוק אך בנחישות עד להשבת השקט במקום.
במהלך ימי חג הרמדאן , אשר החל לפני כשלושה שבועות, פעלה המשטרה בנחישות ובמקצועיות תוך הערכות מוגברת בירושלים ובעוטף בדגש לעיר העתיקה והר הבית, במטרה לאפשר למאות אלפי מתפללים מוסלמים לחגוג את החג בירושלים ובהר הבית. עד כה נשמר השקט ומאות אלפי המוסלמים שהגיעו לירושלים ולהר הבית חגגו את ימי הרמדאן , ללא חריגים.
במשטרת ירושלים מדגישים כי כל ניסיון להפר את הסדר והשלום בירושלים ובכלל זה בעיר העתיקה והר הבית יטופלו בנחישות ותקיפות במטרה לאפשר את קיום הסטאטוס קוו בהר הבית ואפשרות קיום הפולחן לכלל הדתות. 
המשטרה ממשיכה כל העת בהידברות קבועה עם ההנהגה המקומית והווקף וקוראת לגורמי ההנהגה המקומית והווקף להמשיך לפעול לשם מניעת הפרות הסדר ושמירת השקט בהר הבית.
משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין.

עדכון הפרות הסדר בהר הבית:
עם יציאתה של קבוצת המבקרים האחרונה משטח ההר החלו שוב צעירים מוסלמים שנמצאים בתוך מסגד אל אקצא ליידות אבנים וזיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות. השוטרים הערוכים במקום בכוחות מתוגברים מגיבים באיפוק אך בתקיפות ופיזרו את הפורעים.
המשטרה מדגישה כי לא תאפשר הסלמת הפעולות של הפורעים ותפעל בנחישות כלפי כל נסיון להפר את הסדר. כוחות משטרה בהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה