יום ראשון, 26 ביוני 2016

המוסלמים איימו והתפרעו אך הר הבית נפתח ליהודים

מוסלמים משתוללים || יהודים עולים להר הבית

פורעים מוסלמים התבצרו בהר הבית  המשטרה הדפה אותם וביצעה מעצרים  יהודים עלו להר הבית  העליות להר הבית נמשכות  תנועות המקדש קוראות ליהודים לעשות מאמץ ולעלות בימים אלו להר הבית

↓ נלחמים בטרור, עולים להר הבית

יהודים תחת שמירה הדוקה היום בהר הבית

מאות מוסלמים נשארו בלילה האחרון (מוצ"ש) בתחומי הר הבית. עם בוקר החלו מוסלמים לעזוב את ההר, אולם רבים מהם נשארו, כדי לנסות לשבש את עליית היהודים ההרה.

בשעה 7:30 המתינו בכניסה להר הבית יהודים שביקשו לעלות להר הבית. הם נאלצו להמתין כארבעים דקות עד שהתאפשרה כניסתם להר. המשטרה נערכה בתוך ההר בכוחות גדולים ולאחר שהעריכה שניתן לאפשר כניסת יהודים להר הבית ללא חשש לביטחונם, נכנסה קבוצת היהודים הראשונה להר הבית.

פורעים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, ניסו לשבש את עליית היהודים להר הבית, בין היתר באמצעות קריאות גנאי לעבר העולים. משטרת ירושלים עצרה ארבעה מתוכם, בחשד לביצוע עבירות של הפרעת הסדר הציבורי והפרעה לשוטרים. המוסלמים מדווחים על פורעים פצועים.

מהמשטרה נמסר, "משטרת ירושלים ערוכה במקום ובכלל העיר העתיקה ומוקדי החיכוך ותפעל בנחישות אל מול כל נסיון של פורעי חוק לנסות לשבש ולהפר את הסדר לשם שמירת חופש הפולחן והבטחון של כלל העדות בבירה".

כך הם שומרים על "קדושת אל-אקצא". מוסלמים מתפרעים היום בהר הבית

המשך עליית יהודים להר הבית

כאמור, הר הבית נפתח היום ליהודים, אולם הוא נפתח באיחור ונסגר לסירוגין לכניסת יהודים ותיירים. יהודים רבים נאלצו להמתין מחוץ להר הבית כשלוש שעות, בעוד המשטרה ניסתה להשליט סדר בהר הבית.

משטרת ישראל הודיעה שההר יפתח ליהודים בהתאם להערכת מצב עדכנית.

המוסלמים הודיעו כבר לפני מספר ימים שהר הבית יסגר בפני יהודים בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן, אולם המשטרה הוכיחה שאינה כפופה לגחמות המוסלמים וכי בדעתה להשליט מרות על פורעי החוק המוסלמים בהר הבית.

היום, אחרי ההתפרעויות, הודיעו המוסלמים שהמשטרה מונעת כניסת צעירים מוסלמים מתחת גיל 30 וכן היא תמנע שהיה בהר הבית לאחר השעה 23:30.

מזל טוב! כלה ביום חופתה, בין היהודים שעלו היום תחת שמירה הדוקה להר הבית

לאור האמור, המלצת ארגוני המקדש היא להגיע להר הבית, אלא אם כן תהיה הודעה משטרתית אחרת. 

מצב בו לא יהיו יהודים רבים בהר הבית, לאחר שהמשטרה תרחיק בכח את הפורעים מהר הבית ותפתח את ההר בכח לכניסת יהודים, ישדר חולשה וניצחון לטרור המוסלמי.

המתנת יהודים בכניסה להר הבית, מצדיקה את המאמץ המשטרתי. לכן להמתנת יהודים בכניסה להר, גם אם, חלילה, לא יצליחו להכנס ההר, יש ערך רב, אומרים בתנועות המקדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה