יום שני, 20 ביוני 2016

גם בהר ציון, היהודים בתחתית סדר העדיפיות

גיבורים על יהודים || גם בקבר דוד היהודים מופלים לרעה

כוחות משטרה, יס''מ וצבא מוגברים חוסמים כניסת יהודים למתחם קבר דוד המלך  המשטרה פינתה מתפללים יהודים באלימות רבה במיוחד  חופש הפולחן הנוצרי ישמר בכל תוקף  חופש פולחן יהודי? לא בסדר העדיפויות של ממשלת ישראל

↓ לא רק בהר הבית

כוחות משטרה, יס''מ וצבא מוגברים פרוסים מסביב להר ציון וחוסמים כניסת יהודים למתחם קבר דוד המלך. המשטרה פעלה באלימות קשה נגד נוער יהודי הכואב את חילול קבר דוד. עשרות יהודים עצורים.

הכל נעשה כדי לאפשר לנוצרים היוונים אורתודוקסים להיכנס לקבר דוד, שלא על פי חוק ונגד הסטטוס קוו, לחלל את קבר דוד המלך ולערוך שם טקס עבודה זרה בגיבוי משטרתי מלא!


מה עם הר הבית?

מה היה אומר דוד המלך?

הפגיעה ביהודים ורמיסת ערכי היהדות במקום המזוהה כקברו של דוד המלך, מתגמדת מול האפליה והרמיסה במקום אותו קנה דוד המלך מארוונה היבוסי - הר המוריה.

לפי חוקי מדינת ישראל ואמנות בינלאומיות, אסור למדינה לפגוע בחופש הגישה ובחופש הפולחן של אף אדם במקומות המקודשים לדתו. כל בר דעת יודע מה המקום הקדוש לכל יהודי. כל הערכאות השיפוטיות במדינת ישראל הכירו בזכותם של יהודים להתפלל בהר הבית. 

הכל במגבלה אחת - יכולת המשטרה לשמור על הביטחון ועל הסדר הציבורי. 

משום מה כשמדובר על מצעד הגאווה, הצליחה המשטרה להבטיח את קיום המצעד בירושלים, למרות הפגיעה ברגשות רוב האוכלוסיה בעיר. 
כשמדובר בקבר דוד, יודעת המשטרה לאפשר פולחן נוצרי במקום, תוך רמיסת זכויות היהודים והפעלת אלימות רבה.
כשמדובר בטקסים רפורמיים פרובוקטביים ברחבת הכותל המערבי, יודעת המשטרה להתגבר על הזעם של מתפללי המקום למען מיעוט קולני ופרובוקטיבי.

אבל כשמדובר בהר הבית - המקום אשר בחר ה', המקום אותו קנה דוד בכסף מלא, המקום עליו עמד מקדש שלמה 410 שנה, המקום עליו עמד בית שני 420 שנה, המקום אליו ערגו יהודים כל שנות הגלות, המקום המסמל יותר מכל את שיבת ציון - דוקא שם משטרת ישראל לא מסוגלת להבטיח תפילת יהודים, אפילו בפינה קטנה ומאובטחת בהר.

היש סיכוי ש"ממשלת הימין" תדע לדאוג גם לחופש הפולחן של אזרחיה היהודיים של מדינת ישראל?

היש סיכוי שמדינת ישראל, שהוקמה בזכות התנועה הציונית, התנועה הקרויה על שם השאיפה לחזור להר ציון ששמם, תדע לעמוד ביעודה ולאפשר (אם לא לעודד) את חזרת עם ישראל להר הבית?

האם יש סיכוי שמדינת ישראל תנהג לפחות כמדינה מתוקנת, אם לא כמדינה יהודית?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה