יום ראשון, 17 ביולי 2016

מזל טוב לחתנים, מזל טוב לשולי מועלם ובתה הכלה

ברכות מהר ה' לחתנים ולכלה || השוכן במקום ישמחכם בבנים ובבנות


מזל טוב! • חתנים וכלה הבוקר בהר הבית • ניצן בתה של ח"כ שולי מועלם  • עמיחי בנו של בנצי גופשטיין • רועי מפרדס חנה • ח"כ שולי מועלם נאלצה להשאר מחוץ להר הבית בעת שבתה עלתה ההרה • בנצי גופשטיין נאלץ גם הוא להמתין מחוץ להר הקדוש לבנו • בשעה שהכלה התפללה בהר הבית על עם ישראל, נתפס מחבל בכניסה לרכבת הקלה בירושלים עם מטען חבלה גדול ונמנע אסון כבד • בשעה שהחתנים עמדו מול מקום המקדש בתפילה חרישית למען עם ה', התבשרו העולים על הנס הגדול



↓ עוֹד יִשָּׁמַע... בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַים... קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה, קוֹל אֹמְרִים הוֹדוּ אֶת ה' צְבָאוֹת כִּי טוֹב ה' כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ, מְבִאִים תּוֹדָה בֵּית ה'.

דומה שעולי הר הבית זוכים לראות בהתגשמות חלקה הראשון של נבואת ירמיהו. כמעט מדי יום זוכים עולי הר הבית לפגוש בחתנים וכלות, שעולים להודות לה', להתפלל לבניית בית יהודי בישראל, להתפלל על בית ה' ולהעלות את ירושלים על ראש שמחתם.

עולי הר הבית מאמינים שבקרוב נזכה לראות גם בהתגשמות חלקה השני של הנבואה ונזכה לראות: קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה, קוֹל אֹמְרִים הוֹדוּ אֶת ה' צְבָאוֹת כִּי טוֹב ה' כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ, מְבִאִים תּוֹדָה בֵּית ה'.


מזל טוב לכלה ניצן, לאמא ח"כ שולי מועלם ומשפחתה

וְהָיוּ לִמְשִׁסָּה שׁאסָיִךְ וְרָחֲקוּ כָּל מְבַלְּעָיִךְ.
יָשִּׁישּׁ עָלַיִךְ אֱלהָיִךְ כִּמְשּׁושּׁ חָתָן עַל כַּלָּה
עולי הר הבית מברכים את הכלה ניצן מועלם, שעלתה עם שתי מלוות להר הבית ביום חתונתה וביום שמחת לבה ואת האמא שולי, שעלתה בעצמה כמה פעמים להר הבית ופעילה למענו. 

ח"כ שולי מועלם נאלצה להפרד מבתה בכניסה להר הבית בגלל האיסור על חברי כנסת לעלות להר הבית. 

ח"כ שולי מועלם פנתה לגילעד הדרי בבקשה שילווה את בתה ניצן בהר וידריך אותה בעלייתה הראשונה להר הבית. 

ניצן היתה נרגשת מאוד מהמעמד. בעת שעמדה מול מקום המקדש, נשאה הכלה, ניצן תפילה חרישית למען עם ישראל. מאוחר יותר התברר שבשעה שעמדה בתפילה במקום הקדוש, נתפס מחבל עם מטען רב עוצמה בכניסה לרכבת הקלה בירולים ונמנע אסון כבד.


מזל טוב לחתן עמיחי, להורים בנצי וענת גופשטיין ומשפחתם

החתן עמיחי גופשטיין עלה הבוקר להר הבית עם כמה מלווים, חלקם עלו להר הבית בפעם הראשונה בחייהם לכבוד החתן.

אביו בנצי גופשטיין נאלץ להמתין לחתן מחוץ להר הבית, עקב אישור משטרתי על כניסתו להר הקדוש. האיסור הוטל עליו מאז שקרא קריאת שמע בהר הבית והשתתף בהנפת דגל ישראל בהר.

עמיחי ומלוויו עלו יחד עם חתן נוסף ומלוויו.

עמיחי גופשטיין, עולה עם משפחתו להר הבית מינקותו. הוא התפלל שיזכה לעלות עם בניו ובנותיו לבית המקדש הבנוי.

עמיחי זכה לסיים בהר הבית את מסכת קידושין. את התפילות ואת הקדיש הגדול הוא אמר ביציאה מההר.


שני חתנים בהר הבית. עמיחי מימין ורועי משמאל

מזל טוב לחתן רועי מפרדס חנה ומשפחתו

רועי הגיע לירושלים ביום חתונתו מפרדס חנה עם שני מלווים. רועי ומלוויו עלו יחד עם עמיחי גופשטיין ומלוויו ועם יהודים נוספים.

בעת שעמדו בתפילה חרישית מול מקום הקדש בישר גילעד הדרי לחתנים ולשאר העולים על הנס שאירע זמן קצר קודם ברכבת הקלה בירושלים.

רועי, עמיחי ושאר העולים הודו לה' חסדיו ועל רחמיו על עמו והתפללו לפני השוכן במקום, שיאר את עיניינו למגר את האויב ולרשת את הר הקודש.

ביציאה מהר הבית בירכו העולים את החתנים בברכה המסורתית של עולי הר הבית לחתנים וכלות: "השוכן במקום הזה ישמחכם בבנים ובבנות" והוסיפו לברך: "מי ששכן שמו בבית הזה הוא ישכין ביניכם אהבה ואחוה ושלום ורעות".



  • חלק מהתמונות באדיבות גילעד הדרי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה