יום שני, 25 ביולי 2016

משחק הדגל

עילת המעצר || הנפת דגל וירטואלי בהר הבית

מי שעוצר צעיר בגלל פירסום תמונת דגל ישראל על רקע כיפת הסלע – הוא עבריין אלים


↓ מאת: ארנון סגל

חיים ברוש, פעיל הר הבית בן 30, נשלף בידי המשטרה מתוך המאות שצבאו בבוקר שלישי שעבר על שערי הר הבית. ברוש היה מאלו שקראו להמונים להגיע ולעלות ההרה באותו היום יחד עם בני משפחתה של הלל אריאל הי"ד – אבל המשטרה רצתה אותו במקום אחר, בחדר החקירות. 


בחקירה שנמשכה שעות אחדות התברר לברוש להפתעתו שרשויות החוק מאשימות אותו בהנפת דגל בהר הבית. למרבה המבוכה התברר במהרה שהכוונה היא לתמונת פוטושופ שפירסם ערב יום העצמאות האחרון על רקע כיפת הסלע כשעליה הכיתוב 'שאו ציונה נס ודגל'. 

בהר הבית מונפים מדי שבוע דגלי חמאס, חיזבאללה וכל העולם המוסלמי. מונפים ממש, ולא רק בפוטושופ, אבל תמונה של דגל ישראל בפייסבוק על רקע ההר היא עילה למעצר. לאיזה שפל הגיעה המשטרה עד שהיא עוצרת אדם בגלל עילה כזו? 

הכרחי להזכיר שאפילו לו היה ברוש מניף את הדגל בהר הבית ממש, ולא רק ברשת החברתית בעזרת נפלאות הטכנולוגיה, זה היה חוקי לחלוטין. ממילא נובע שמי שעצר את ברוש בשל סיבה שערורייתית כזו, עבר על החוק גם אם הוא שוטר. ומי שהתיר לרשויות הכפופות לו להתנהל בצורה אפלה כזו, עבר על החוק גם אם הוא ראש הממשלה. 

נתניהו עצמו התלונן השבוע על הנסיון של ארגון אונסק"ו לשלול את הזיקה היהודית ההיסטורית להר הבית, והתפלא איך ארגון התרבות של האו"ם מעז לעשות זאת. איך אונסק"ו מעז?! ואיך נתניהו מעז? ראש ממשלתנו מתכחש כבר שנים למורשת הר הבית ומתיר לרשויות החוק להתנהל בו תוך צפצוף על כל החוקים. 

תחת חסותו הפכה המשטרה את הר הבית למדינת משטרה, ולא רק את הר הבית עצמו אלא גם כל מקום שבו הוא מוזכר. "ביקשנו את חיזוקו של הוואקף", ענה נתניהו השבוע במליאת הכנסת לשאלת חברת הכנסת שולי מועלם בדבר האפליה הגזענית הנוהגת כלפי יהודים דתיים בהר. את חיזוקו של הוואקף נתניהו מבקש, ולא שום דבר מעבר לזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה