יום שבת, 23 ביולי 2016

ההר והבית שלנו!- האמנם?

בשבע, לאן נעלם הר הבית? || למה דווקא אתם?

בשבוע שעבר עסקה התקשורת בארץ ובעולם בקריאה של הוריה השכולים של הלל אריאל הי"ד לעלות להר הבית ובעליה ההמונית עצמה  דווקא מעיתון בשבע, העיתון שאמור היה לשאת בגאון את בשורת הגאולה, נעדר כל אזכור לאירועים אלו  רינה אריאל פנתה במכתב נרגש למערכת העיתון


↓ מאת: רינה אריאל

המכתב שהתפרסם בעיתון בשבע
לפני כשבועיים נרצחה בתנו הלל יפה אריאל הי"ד. הרגשנו היטב את הסכין שננעצה בלב משפתחינו ובלב האומה כולה.

כדי לא להישאר רק בשכול ובכאב הבלתי אפשרי, גמרנו אומר לפעול לחיזוק הלב הכללי. הפצע היה בלב, נחזק אותו.

לשם כך עלינו להר הבית מייד בתום השבעה. יחד עמנו עלו מאות מאחינו בעם ישראל, ומפעילי המקדש. בעת העליה שינינו את שמו של שער המוגרבים לשער הלל.

אין ספק שעליה זו היכתה גלים וקבלנו אין סוף תגובות של אנשים שהחלו לחשוב על העניין, להתלבט ואף לרצות לפעול. מאז ועד היום אנשים לא מפסיקים להתקשר, להרהר ולהעלות את נושא הר הבית והמקדש קומה חדשה.

בשבת האחרונה קבלנו לידינו את עיתון בשבע לפרשת בלק.

הופתענו שכל נושא העלייה לא הוזכר ולו במשפט אחד. מאות העולים נעלמו, אלפי האוהדים התאדו.

התקשורת הזרה מבית ובחוץ התייחסה לכך, אך עיתון בשבע- נאלם ונעלם.

ברור לנו, זאת טעות מצערת. אין לנו ספק שבתוך הציבור האמוני, נושא המקדש והר הבית תופס תאוצה. אנו מבינים שהנושא טעון, מעורר סערת רגשות, ובתחום זה הבלבול עצום ודברי חכמה משולבים עם בורות אדירה.

מחד, העם מבין שתפקיד הציונות הרגילה תם ויש צורך בקומה חזקה, בפיתוח תורת גאולה ומקדש. יצירת שפה חדשה המכילה מושגים כמו טהרה, קדושה, קרבה והקרבה ועוד.

מאידך ישנו חשש אדיר משחזור העבר הלא פשוט בימי בית ראשון ושני.

כדי לברר את הנושא, ללמוד וללמד, נמצאות תנועות המקדש בחזית, בראש החץ. הדגל כבר הונף ואנו קוראים לכל אחד לבוא להיות שותף בבניין הבית.

הקריאה הזאת יפה מתמיד לקראת ימי בין המצרים. אולי הגיע הזמן שבמקום רק האבלות, ההימנעות וההתכנסות, נוסיף נדבך של עשייה ובניה. תרגולי מקדש, ברור הלכות, עליה להר, בית ספר לכהונה ולוויה- הם מקצת מהדברים שכל אחד יכול לעשות על-מנת להפוך ימים קשים אלו לימי ששון וגאולה.

ובניין ירושלים ננוחם

רינה אריאל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה