יום שני, 31 באוקטובר 2016

נורמליזציה בהר הבית? הצחקתם אותי

כך צריך להראות המצב בהר הבית || קרני אלדד

זה מה שאמור להיות בהר הבית: ריבונות ישראלית מלאה וזמני תפילה מצומצמים למוסלמים


↓ מאת: קרני אלדד/ מעריב

"תפקידה של משטרת ישראל הוא להגיע לנורמליזציה מלאה על הר הבית, הכוללת עלייה חופשית של כל גורם הרוצה לבקר על ההר... מאידך, המשטרה אמורה לייצר איזונים לחופש זה, כנגזרת של הערכת מצב בכל רגע נתון, בשל הרגישות הרבה של ההר והפוטנציאל של התפתחות אלימות וטרור כנגזרת של האמור", כך כתבה משטרת ישראל בתגובה להמלצה שהוגשה השבוע לשר לביטחון הפנים, לחזור להתיר לח"כים לעלות להר הבית. 

לא ידעתי כמה חוש הומור יש לדוברי המשטרה. כמו שנאמר: אם זה לא היה עצוב כל כך, זה היה מצחיק מאוד. נורמליזציה? הצחקתם אותי. השימוש במילה הזאת בהקשר של יהודים על ההר הוא לעג לרש. 

בעוד למוסלמי יש על ההר ריבונות, אישור להתפלל (האם באיזשהו מקום בעולם מונעים ממוסלמי להתפלל? אפילו בבית כנסת כשטלית פרושה לרגליו), מסגד, בית ספר ואפילו מגרש שבו משחקים כדורגל; ליהודי יש שעות ביקור מצומצמות, שנלקחות ממנו בכל פעם שיש איום ביטחוני, חג מוסלמי או שניהם. זאת במקום מה שהיה אמור להיות: ריבונות ישראלית מלאה על ההר, וזמני תפילה מצומצמים למוסלמים.

כך, כשיהיה סיכון ביטחוני - ובואו לא ניתמם, ב־98% מהמקרים האיומים הם בדבר מוסלמים שרוצים לרצוח יהודים, ולא להפך - ייאלצו המוסלמים לרדת מההר, ובחגים יהודיים לא לעלות אליו בכלל. 

זו נורמליזציה. ליהודים אסור לקוד או למלמל בהר; אסור לתקוע בשופר או להתעטף בטלית; אסור להתפלל בקול. לו יכלו שוטרינו לבחון כליות ולב, היו עוצרים יהודים שהתפללו בלבם שהביזיון הזה ייפסק, ושעד שישוב ה' לדביר ביתו ולירושלים עירו ברחמים, שלפחות ישיב שוטרינו כבראשונה, ויפסיק להציב בהר קודשו דווקא את אלו החפצים בלבב שלם לעשות את המוות ליהודים העולים בו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה