יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

בשבע: מספר חסר תקדים של מבקרים בהר הבית

השבועון בשבע מדווח על התופעה || מספרי שיא של עולי רגל

במהלך חודש תשרי עלו כמעט 3,000 יהודים להר הבית  מספר שיא לעומת השנים שעברו והתחלה טובה להגברת הנוכחות היהודית בהר הבית  השבועון הדתי לאומי "בשבע" הקדיש כתבה לתופעה שכבר חורגת מזמן מגבולות המגזר הדתי לאומי  הנה הכתבה במלואה:

↓ מאת: ניצן קידר/ בשבע

שינוי המדיניות שנקט השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ניכר בתקופה האחרונה בהר הבית

היחס השתפר. עולים להר בחג הסוכות צילום: אדם פרופ

שינוי מדיניות ישראלי? בתקופת החגים עלו להר הבית מספר כפול של יהודים לעומת התקופה המקבילה בשנים האחרונות.

מנתונים שהגיעו לידי העיתון 'בשבע' מגורם במערכת הביטחון עולה כי בחודש אוקטובר, בו חלים מרבית חגי תשרי, ניתן לראות את המגמה בצורה ברורה ביותר.

באוקטובר 2014 ביקרו בהר הבית 1,342 יהודים. שנה לאחר מכן, בחודש אוקטובר 2015 שעמד בצל ראשיתו של גל הטרור, חלה ירידה במספר היהודים שעלו להר, 1,126 בלבד. ואילו השנה, עד ליום שלישי השבוע, עוד לפני סיומו של החודש, עלו להר 2,599 יהודים, עלייה של 130 אחוזים ביחס לממוצע בשנים הקודמות.

מגמת עלייה נוספת ניכרת כאשר בוחנים את מספרם של החיילים במדים שהורשו לעלות להר באותן השנים. בשנה הנוכחית עלו בחודש אוקטובר 52 חיילים במדים, לעומת אשתקד, אז לא הורשה אף חייל יהודי במדים לעלות להר הבית, זאת עקב התנגדותם של אנשי הוואקף.

בהשוואה לשנת 2014, בה עלו 10,587 יהודים, ובהשוואה לשנת 2015 שבה עלו 10,766 יהודים, נכון ליום שלישי השבוע עלו השנה להר הבית 11,567 יהודים – ועד לתום השנה תירשם עלייה של יותר מ‑10 אחוזים במספר העולים להר.

גורם ביטחוני אומר ל'בשבע' כי מורגשת מגמה של המשרד לביטחון פנים ובעיקר של השר העומד בראשו, גלעד ארדן, לשנות את היחס לעולים להר ולאפשר לכמה שיותר יהודים המעוניינים בכך להגיע להר.

ראוי לציין שמאז כניסתו של ארדן לתפקיד בוצעו ומתבצעות שורה של פעילויות במטרה להסיר בעיות שהתעוררו ופגעו באפשרות של יהודים להגיע להר הבית. כך פעל המשרד, בהנחיית השר, להוציא מחוץ לחוק ארגונים כמו המוראביטון והמוראביטאת המשתייכים לתנועה האסלאמית. מדובר בארגונים אשר שילמו ומשלמים כסף לפעילים אשר מפרים את הסטטוס קוו בהר הבית ומנסים למנוע מיהודים את הזכות לבקר בהר.

גם בארגונים המעודדים את העלייה להר הבית מדווחים על יחס שונה של כוחות הביטחון, בתקופת החגים בפרט ובחודשים האחרונים בכלל. באחת מהקבוצות שבהן מסתייעים העולים להר, רשמה אחת הפעילות את השינויים שהתחוללו בעת האחרונה. "כששמעתי את קולות השמחה על היחס של השוטרים החדשים בהר, ועד כמה העליות הפכו לנעימות יותר (חוץ מזה שאין מקדש ושעדיין מסתובבים שם ערבים), לא ממש האמנתי. התבדיתי לשמחתי הרבה. היחס טוב. מתייחסים לעולים כאנשים אמיתיים שזמנם חשוב, שרצונם שווה הקשבה, שרגשותיהם ראויים לתשומת לב, אפילו שהם יהודים. כולי התרגשות מהעלייה הבוקר, וזו רחוקה מלהיות עלייתי הראשונה להר", נכתב בהודעה שהגיעה לידי 'בשבע'.

גם פעילים אחרים דיווחו כי לאחרונה הוקלו תנאי העלייה, קוצרו התורים וגם ההתנהלות של השוטרים המלווים אדיבה הרבה יותר מאשר בעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה