יום ראשון, 18 ביוני 2017

המוסלמים השתוללו, המשטרה פעלה, היהודים עלו

רמדאן שמח ליהודים || המשטרה נחושה לא להכנע לפורעים

77 יהודים עלו הבוקר להר הבית • מוסלמים ניסו לשבש את העליה • המשטרה הפגינה נחישות ואיפשרה את כניסת היהודים ללא הפרעות • ארגוני המקדש מברכים את המשטרה ובמיוחד את מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי • ברכות מיוחדות לכל עולי הר הבית המסורים ובפרט לתלמידי ישיבת הר הבית


↓ לא נכנעים לטרור! יהודים בהר הבית

הבוקר עלו 77 יהודים להר הבית. בקבוצה הראשונה עלתה גם כלה עם הוריה ומשפחתה. העולים איחלו לכלה שהשוכן במקום ישמח אותה ואת החתן בבנים ובבנות.

פורעים מוסלמים התעמתו עם כוחות משטרה גדולים שהיו במקום בניסיון למנוע את כניסת היהודים להר. המשטרה הדפה את הפוערים ואיפשרה עליה נינוחה ובטוחה של היהודים להר הבית.

במהלך ההתפרעות ניפצע שוטר קל. מוסלמים שתקפו שוטרים נעצרו ויובאו בפני בית משפט.

המשטרה החליטה לחזור למתכונת שלפני המוראביטון והמוראביטת ולאפשר כניסת יהודים להר הבית במשך כל ימי הרמדאן, אם כי בשעות הבוקר בלבד.

הכלה שירה רינה ומשפחתה בהר הבית. מזל טוב!

עשרת הימים האחרונים של הרמדאן

אחד מעשרת הלילות האחרונים של הרמדאן מכונה "לילת אל-קאדר" (=ליל הגורל), אשר בו נוהגים המוסלמים לבלות את הלילה במסגדים. 

ותיקי עולי הר הבית מספרים שבלילת אל-קאדר היו מוסלמים רבים בהר הבית, אשר ערכו חפלות במשך הלילה. בבוקר שאחרי, מצאו העולים את הר הבית ריק ממוסלמים, אך מלא בזבל, שאריות מזון, פחיות שתיה ועוד.

בשנים האחרונות, בהשפעת התנועה האיסלאמית והחמאס, חלו שני שינויים עיקריים: 
האחד - מוסלמים רבים מבלים בהר הבית את כל הלילות בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן. 
השני - במקום להשאר ערים בלילה וללכת בבוקר לישון, ממתינים המוסלמים במשך הלילה בהר הבית ובבוקר הם נערכים לעימותים עם המשטרה במטרה למנוע כניסת יהודים להר הבית.


התנהלות המשטרה

במשך כמה שנים, עד לפני שנתיים נכנעו הרשויות לפורעים והר הבית נסגר הרמטית ליהודים במשך עשרת הימים האחרונים של הרמדאן וכן בימי עיד אל-פיטר החלים לאחר הרמדאן, כלומר - שבועיים רצופים לפחות.

בשאר ימי רמדאן התנהלה כניסת היהודים להר הבית בעצלתיים, תוך סגירות של ההר ללא כל הודעה מוקדמת.

בשנה שעברה החליט מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב יורם הלוי להפסיק את ההתקפלות ולא להכנע לפורעים. המשטרה פתחה את הר הבית ליהודים ביומיים הראשונים מתוך עשרת הימים האחרונים של הרמדאן, תוך עימות עם פורעים מוסלמים.

בעקבות העימותים החריפים, הורה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למשטרה לסגת ולהשאיר את הר הבית בידי הפורעים המוסלמים. המשטרה נאלצה למלא את הוראת ראש הממשלה, תוך אי נינוחות מופגנת.

היום הוא היום הראשון בו הר הבית אמור להפתח ליהודים לאחר אחד מעשרת הלילות האחרונים. המשטרה נערכה עם כוחות גדולים בהר הבית ובשעה 7:30 נפתח ההר ליהודים כבכל יום. בקבוצה הראשונה איפשרה המשטרה כניסת 15 יהודים בלבד, אולם מגבלה זו הוסרה לאחר שהעליה עברה בשלום.


היהודים מרוצים, המוסלמים זועמים, ארגוני המקדש משבחים

המוסלמים מדווחים על כח רב שהופעל נגדם, כולל פיזור גז מדמיע.

היהודים מדווחים על עליה נינוחה ויחס משטרתי הוגן. המשטרה הסיתה את מסלול היהודים כך שיעבור רחוק ככל האפשר מהמסגד מצד אחד וללא כניסה למקומות האסורים הלכתית מצד שני.

במטה ארגוני המקדש מברכים את המשטרה על נחישותה למנוע את האלימות המוסלמית בהר הבית. דובר המטה אסף פריד שיבח את החלטתו של מפקד המחוז יורם הלוי שלא לאפשר למוסלמים למנוע את שיבת ישראל להר הבית.

במטה בירכו את היהודים המסורים הפוקדים את הר הבית מידי יום ואת תלמידי ישיבת הר הבית הלומדים במקום, שזכותם והשפעתם על האחיזה היהודית מצילה את ההר הקדוש מידי שודדי המקום. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה