יום שישי, 30 ביוני 2017

עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - חקת

המטה המשותף לתנועות המקדש || עדכוני שבוע פרשת חקת

דבר תורה לפרשת השבוע מאת הרב הרב איתי אליצור  סיכום אירועי השבוע האחרון בהר הבית  על איתור מקום שרפת הפרה האדומה  פעילות מקדשית לזמן הקרוב  הזמנה לשיעור מרתק ביום שני הקרוב, יום הבקעת חומות ירושלים בחורבן הראשון  רוצה להצטרף לרשימת המנויים? היכנס לקישור: https://www.lamikdash.com/Account/Register.aspx

↓ עדכוני המטה המשותף לתנועות המקדש - חקת


דבר תורה לפרשת השבוע || הרב איתי אליצור

התקשו חכמים בהבנת טעמה של פרה אדמה, ואמרו שהיא נקראה חקה.

כל חטאת באה לחַטֵּא. והיא מחַטֵּאת את החטא או את הטומאה. מצאנו קרבנות רבים המטהרים את הטמא. במצורע, בזבים, ביולדת, דמם נזרק בטהרה על המזבח ומטהר. וגם קרבנות יום הכפורים נועדו לטהר אותנו מכל חטאתינו. ואולם, בכל החטאות הפנימיות הדם הוא הנפש הוא טהור והוא נזרק בטהרה ומכפר, ורק מה שמחוץ למחנה מטמא והוא אינו מכפר, אבל פרה אדומה נעשית כולה מחוץ למחנה, ולכן כולה טמאה, ואין בה טהרה כלל. ואפילו דמה אינו נכנס לכפר אלא רק מוזה אל נכח פני אהל מועד. וכל בשרה יוצא מחוץ למחנה וטמא. 

תמיהת חז"ל בפרה אדומה היא איך הבשר הטמא שנשרף מחוץ למחנה מטהר. כי אילו היתה התורה מצוה שיקריב הטמא פרה אדומה במקדש ויזרק עליו דמה ויטהרנו וישרוף את הבשר מחוץ למחנה ויטמא כל הנוגע בבשר, כי אז לא היינו תמהים. אבל שהבשר הנשרף מחוץ למחנה יטהר זה לא מצאנו בשום מקום בתורה.

אין החטאת יכולה לכפר על טומאת המת כדרך שאר הטומאות. שהרי בשאר הטומאות נטמא האדם אך נפשו עדין בקרבו ועדין יש לו תקנה, ואינו צריך אלא חִטוי. אבל טומאת המת, שעזבה הנשמה את הגוף ועתה אינו אלא בשר, גוף ללא נשמה, חֹמר ללא צורה, וכל קדושתו עזבה אותו, ואינה חוזרת אליו עוד, איך תכפר עליו חטאת? לִמדה התורה למוד מיוחד: שגם חטאת שיצאה מן המחנה, וכולה במקום הטומאה, עדין אפשר להזות את דמה אל נכח פני אהל מועד, וגם במקום טומאתה עוד קדושתה בקרבה. כשם שהחוטא המושלך מהקדש ואין לו כפרה בקרבן אין שערי תשובה ננעלים בפניו אם יזעק אל ה' ממקום טומאתו.

כל זה בתנאי שגם במקום טומאתו הוא עדין עומד אל נכח פני אהל מועד.

סיכום שבועי מהר הבית || יראה - כפות המנעול - חדשות הר הבית

מאות פקדו את הר הבית ביומיים של פתיחתו ליהודים  שיא חדש במספר היהודים לקבוצה בעליית התנחומים למשפחת אריאל  טבעת נישואין בהר הבית

סיכום שבועי מהר הבית  שבוע פרשת חקת  א' - ה' בתמוז תשע"ז

232 יהודים עלו בטהרה להר הבית, מאז שנפתח אתמול מחדש לכניסת יהודים.

מתנדבי ייראה מדווחים כי יחסית לשנה שעברה ניכרה אתמול הכפלה במספר פוקדי ההר היהודים.

הר הבית היה פתוח השבוע יומיים בלבד, לאחר שהיה סגור לכניסת יהודים במשך 9 ימים רצופים, נוכח התפרעויות של מוסלמים במקום.


📌 עליית אזכרה וניחומים

במלאת שנה לרציחתה של הלל אריאל הי"ד התקיימה היום עליית אזכרה מיוחדת בהשתתפות שרים ח"כים רבנים ודרגים בכירים במשטרה.
כמאה וחמישים יהודים הצטרפו לעליית האזכרה והתנחומים. 

בעצרת שנערכה בכניסה להר השתתפו גם השר אורי אריאל וחבר הכנסת יהודה גליק. לאחר שחיזק ובירך את העולים הביע השר תקווה כי גם הוא יוכל בקרוב לשוב ולעלות אל ההר, עם ביטול איסור העלייה לחברי כנסת.

בקבוצה עם רינה ועמיחי אריאל, הוריה של הלל, נכחו 65 יהודים, מספר שיא בקבוצת יהודים אחת בהר הבית בשנים האחרונות.

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש הדריך את העליה בדברי תורה רבים, האב הכהן עמיחי אריאל בירך את המשתתפים הרבים, ביניהם גם יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים במשטרה ומפקד המרחב דורון תורג'מן שהגיעו במיוחד לעליית האזכרה, נילוו אל ההורים, ואף הצטרפו לצילום הקבוצתי עמם ועם שאר העולים. 

משתתפי העליה ציינו כי נוכחות הדרגים הבכירים והתייחסויותיהם החיוביות והאושר שהביעו נוכח מספר היהודים ההולכת וגדלה בהר הבית השרו אווירה מיוחדת לעלייה הגדולה.

צוות מדוברות המשטרה יחד עם דוברת המחוז ליוו את העליה מתחילתה ועד סופה, ואף תיעדו אותה לשביעות רצונם של פעילי מקדש שראו זאת כהישג ממלכתי לתנועת העליה להר הבית.

עמיחי ורינה אריאל הודו לכל המשתתפים על הגעתם, ולמפקדי המשטרה על הליווי האוהד, וביקשו להמשיך ולחזק את העליות להר הבית לגאולת המקום ולנחמתם בתוך שאר אבילי ציון. 

הרב ישראל אריאל נשא דברים רבים בחשיבות העלייה להר ובתרומתה לעילוי נשמתה של הלל הי"ד. הרב התפלל במקום עם הנוכחים לרפואתה של יפה בת לאה, אשתו של חה"כ יהודה גליק המאושפזת במצב קשה וזקוקה לרחמי שמים מרובים.

על פי מקורות ערביים המשטרה סגרה את שערי ההר לכניסת מוסלמים עד ליציאת קבוצת המנחמים מן ההר. ככל הנראה מחשש להתפרעויות נגדם.


📌 קול ששון

בין העולים השבוע להר הבית נצפתה כלה שעלתה ביום חופתה להתברך במקום בברכת החתנים והכלות.


📌 קידושין בהר הקודש

יו"ר תנועת סטודנטים למען הר הבית, תום ניסני, קידש הבוקר בהר הבית לאשה את ארוסתו שרה לורקט, בענידת טבעת ואמירת "הרי את מקודשת לי..." מול מקום קודש הקדשים.

ביציאה מההר הודיעה להם המשטרה ולעוד שני פעילים שנחשדו בשיתוף פעולה עימם, כי לא יוכלו לחזור יותר להר הבית ללא שיחה מקדימה עם מפקד המקומות הקדושים במשטרה.


📻 שעות הפתיחה

עם פתיחתו מחדש של הר הבית, לאחר הרמדאן, חוזרות שעות הפתיחה ליהודים להרגלם.
בוקר: 7:30 עד 11:00
צהריים: 13:30 עד 14:30


⌨ הנתונים באדיבות: 
ייראה - עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189


על מָקוֹם - בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' || כפות המנעול

מָקוֹם בַּמָּקוֹם: מקום שריפת פרה אדומה



פעילות מתוכננת || הודעות

אחרי חודש בו היה ההר סגור בצהרים ותשעה ימים בהם היה ההר סגור לחלוטין, חזרנו לשגרה

ביום שני ט' תמוז (3.7) בשעה 18:00 תתקיים בישיבת הרעיון היהודי, שיעורו של הרב אליהו וובר בדיני קרבן התמיד.


ביום ט"ז תמוז ערב י"ז בתמוז יתקיים יום עיון של "המדרשה לידע המקדש" - כרוז מצורף.


אנחנו מתחילים להתארגן לקראת עליית המונים בתשעה באב, כל עזרה תתקבל בברכה, פרטים נוספים נפיץ בימים הקרובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה