יום רביעי, 14 ביוני 2017

סדקים בעמדה המוסלמית בקשר להר הבית

עלית יהודים להר הבית פועלת || מוסלמים מתחילים להבין

העמדה המוסלמית הקשוחה נגד תפילה יהודית בהר הבית נסדקת  המוסלמים הקיצוניים מודאגים  פעילי המקדש מאמינים שהתחזקות הנוכחות היהודית בהר הבית משנה את המציאות ואף את התודעה המוסלמית  במטה המשותף לארגוני המקדש קוראים לציבור היהודי לפעול ברגליו להגברת האחיזה היהודית בהר הבית


↓ דאגות שמעוררות תקוה

לפני כשבועיים התראיין מזכ"ל הפת"ח ג'יבריל רג'וב לרינה מצליח בערוץ 2. הוא דיבר שם בגנות הקשר של עם ישראל להר הבית ועל הבעלות הערבית, כביכול, על ההר. אולם בניגוד לחבריו הוא אמר בעברית, בפה מלא מול המצלמות שהכותל המערבי יישאר בריבונות ישראלית. 

רוחות הזעם המוסלמים סערו והוא מיהר להכחיש את הדברים בשפה הערבית כמובן וכך הוא אמר: "חלק מאמצעי התקשורת והצהובונים פרסמו ידיעה לפיה אני ויתרתי על הכותל המערבי, ואף על ירושלים, בראיון טלוויזיוני בשפה העברית. מה שאמרתי הוא שבעת ביקורו של טראמפ בכותל, אצל היהודים, לא אושר לאף ישראלי ללוות את טראמפ וזהו מסר לאי הכרתו בריבונותכם על המקום. זה כל מה שאמרתי בערוץ 2. לא אמרתי דבר על ריבונות או על ישראל..."

את ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל, אשר הוצאה מחוץ לחוק, ההכחשה בערבית לא שיכנעה. סלאח תוקף את דברי ג'בריל רג'וב בנוגע לשאלת הריבונות בכותל המערבי והגדיר אותם "אסון גדול".

תוצאת תמונה עבור ערבים הר הבית

דאגה מהסכמה מוסלמית לזכויות יהודיות בהר הבית

ראאד סלאח מודאג ממגמה מוסלמית המצדיקה את זכות היהודים להתפלל בהר הבית, דבר שמקל על הכוונה הישראלית לייהד את ירושלים ולחזק את ריבונותה בהר הבית, כדבריו.

בראיון טלפוני לעיתון "פלסטין", הביטאון הרשמי של חמאס, הזהיר סלאח מפני גורמים 'פלסטינים' המאמצים את העמדות של ישראל, בציינו כי גם ערוצים ערביים, ובכללם מאיחוד האמירויות, שידרו תכניות על זכות היהודים ב''פלסטין'' והצדיקו את זכותם להתפלל בהר הבית.

לדבריו ישראל מרוצה ממצב הפילוג בזירה הפנים – פלסטינית, והיא מאיצה את תכניתה ''לייהוד ירושלים ומסגד אל-אקצה וחיזוק ההתנחלות ביהודה לשומרון ("הגדה המערבית", כלשונו)''.

"הכיבוש הופך לפלילי את עקרונות היסוד הפלסטיניים שלנו ומגרש אותנו ומכריז נגדנו מלחמה ללא רחם", אמר סלאח שהאשים את ישראל בחתירה לריבונות מלאה בהר הבית".


תנועות המקדש: הנוכחות היהודית הגוברת מוכיחה את עצמה

פעילי  מקדש מאמינים שריבוי הנוכחות היהודית בהר הבית והעמקת תודעת המקדש בקרב שכבות הציבור היהודי, גורמות אט אט לשינוי תודעתי, גם בקרב המוסלמים בארץ ובעולם. 

דובר המטה המשותף לתנועות המקדש אסף פריד אומר, שנוכחות יהודית מוגברת בהר הבית שינתה ותמשיך לשנות את המצב לטובת עם ישראל. רבים בארץ ובעולם נוכחים לדעת שהקשר היהודי להר הבית חי ומתחזק, מעשי ורלוונטי,  ולא ניתן לניתוק.

פריד מזכיר שנוכחות יהודית מסיבית ברחבת הכותל המערבי מאז שחרור ירושלים קבעה עובדות בשטח,  גם גדולי הרוצחים בצד המוסלמי מבינים שלא ניתן לנתק את עם ישראל מהמקום. כך היה הדבר גם במערת המכפלה בחברון ובקבר רחל בבית לחם.

פריד מאמין שהנוכחות היהודית ההולכת ומתעצמת בשנים האחרונות ובפרט בחודשים האחרונים בהר הבית, מחלחלת אצל ממשלת ישראל ובמקביל גם בקרב יותר ויותר מוסלמים שמתחזקת אצלם התחושה שעם ישראל כאן בכדי להישאר.

התעצמות המגמה לא תלויה רק בגורמי השלטון, כל יהודי ויהודי שעולה בטהרה להר הבית וככל שבתדירות קבועה יותר משפיע על התהליך. המציאות מוכיחה שכל עליה להר הבית משפיעה לטובה על החזקה היהודית במקום. 

לעולים בטהרה להר הבית יש חלק מכריע באחיזה היהודית במקום המקדש ושמם יחרט באותיות של זהב בבית המקדש שיבנה במהרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה