יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

המחיצות החדשות - שימוש פסול בכספי ציבור

שימוש פסול בכספי ציבור || מאבק אישי באצטלה ציבורית

הקרן למורשת הכותל הקימה מחיצות בגשר העליה להר הבית, כדי להסתיר את התופעה המתרחבת של עליית יהודים להר הבית, חלקם יהודים חרדים.


↓ תגובת התנועה לכינון המקדש


לטענת העולים להר, רב הכותל שמואל רבינוביץ שמתנגד לעלייה המתחדשת להר הבית ומנהל נגדה מאבק ממושך הורה בשבוע האחרון להציב מחיצות להסתרת העולים להר הבית מעיניהם של היורדים להתפלל ברחבת הכותל המערבי של ההר.

בתנועה לכינון המקדש יש מי שתמהים על מאבקי קרן הכותל ברבנים המתירים את העליה למקומות המותרים בהר הבית ועל השימוש הפסול שרב הכותל עושה בכספי ציבור. 

"כספים שנועדו לרווחת הקהל, מופנים למימון קפריזות וצרות אופקים של גורמים שמנסים להשכיח את הר הבית שלשמו הכותל הוקם". אומרים בתנועה לכינון המקדש.

גורמים נוספים בקרב ארגוני המקדש טוענים כי "רבינוביץ פועל כבר תקופה ארוכה בעזות מצח נגד רבנים וגדולי תורה שמתירים את העליה להר הבית, בכדי לשרת אינטרסים שמאלניים של פרס וביילין שמינו אותו לתפקיד רב הכותל".

"אותו רבינוביץ שממניעים כלכליים העביר חלקים מהכותל לרפורמים, מתרוצץ כבר שנים רבות נגד יהודים חרדים שעולים להר הבית, מאיים בבתי גדולי ישראל עם "התראות מודיעיניות", ואף דורש ומסית לפגוע בחרדים שעולים להר הבית". לטענתם "רבינוביץ מנסה לטהר את שמו בקרב חוגים חרדיים באמצעות נשיאת דגל מאבק בעלייה להר הבית". 

בתנועה לכינון המקדש מציינים כי למרות פעילותו של רבינוביץ, חלה בשנה האחרונה עלייה משמעותית במספר החרדים העולים להר הבית. חלקם אכן אויימו להפסיק את עליותיהם, אולם רובם לא שעו לאיומים וממשיכים לעלות להר הבית.

רגע לפניום הכיפורים אנחנו קוראים לרבינוביץ לחזור בתשובה ולהפסיק להיבנות על חורבן ההר והמקדש. על רבינוביץ להסיר את הגדרות והמחיצות שבנה, ומתוקף תפקידו לסייע לייהד את הר הבית בדרך לחידוש עבודת המקדש ובניינו.

בתנועה לכינון המקדש אף מדווחים על עלייה תלולה במספר העולים להר הבית בימי הסליחות. מאות יהודים ניצלו את שעות הפתיחה ליהודים לעליה למקום הקדוש ולקראת הימים הנוראים וחג הסוכות צופים בתנועה כי זרם העולים להר הבית יגבר השנה מאוד וישבור שיאים חדשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה