יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

חופש דת ופולחן בהר הבית?

רק למוסלמים
הר הבית: רק למוסלמים

דו"ח חופש הדת הבינלאומי: משרד החוץ האמריקני מותח ביקורת על מדיניות ישראל, שלא מאפשרת תפילה ללא מוסלמים בהר הבית.


מאת: ניר הר זהב

ביקורת מבחוץ:  דו"ח חופש הדת הבינלאומי השנתי של משרד החוץ האמריקני מותח ביקורת על מדיניות ישראל, שלא מאפשרת תפילה ללא מוסלמים בהר הבית. כך מדווח הבוקר "ישראל היום".


בדו"ח, שפורסם אתמול בוושינגטון, נכתב כי המדיניות הישראלית היא לאפשר חופש דת ופולחן לכל, אך למרות החלטות ביהמ"ש העליון בישראל, המשטרה מונעת באופן קבוע מלא מוסלמים להתפלל בהר בגלל "סיבות ביטחוניות."
עוד נאמר כי "בעוד הממשלה מאפשרת גישה מוגבלת להר הבית לכל אחד ללא קשר לאמונתו הדתית, רק המוסלמים מורשים להתפלל בהר.... המשטרה מווסתת את התנועה פנימה והחוצה מהמתחם, ומפנה מבקרים לא מוסלמים אם נראה שהם מתפללים. סמלים דתיים בלתי מוסלמיים אינם מורשים להילבש בהר הבית."
בדו"ח גם ביקורת על כך שרק  מוסלמים מורשים להיכנס לכיפת הסלע ולמסגד אל-אקצא. "מאז שנת 2000 הווקף, שמנהל את האתר, מגביל כניסה של לא מוסלמים לכיפת הסלע ולאלאקצא," נכתב.
ביקורת נוספת בדו"ח מופנת נגד משרד הפנים בישראל, על כך שהוא "מונע את כניסתם הזמנית של תיירים מסיבות דתיות בנתב"ג," כאשר החשד הוא כי מדובר במסיונרים נוצרים.
קביעה אחרת בדו"ח מתייחסת לממסד הרבנות וללחץ מצד המפלגות החרדיות: "רוב היהודים בישראל מתנגדים לשליטת המיעוט האורתודוקסי על הממסד הדתי בישראל"


פורסם בערוץ שבע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה