יום שלישי, 8 בינואר 2013

רפי איתן – השר לענייני גמלאים ואיש המוסד לשעבר


כתוצאה מכך ששירתתי בתפקידים מסויימים, היתה לי הזכות לסייע לרב גץ זצ"ל לחשוף את הכותל המערבי לכל אורכו. עם ההתקדמות בחפירת המחילות נפגשתי כמעט מדי יום עם הרב גץ. למדתי עמו את מבנה המקדש ואת מידותיו. הגענו למסקנה היכן מיקומו של המקדש ומקום קודש הקודשים. כשהגענו למקום שבו לפי לימודינו אמור להיות השער שממנו יצאו הכהנים לטבול, שיערנו שאם נפתח פתח בקיר לכיוון מזרח נוכל להתקדם במחילה ולהגיע עד קודש הקודשים. חיכינו לשעת כושר לפתיחת הפתח. לא סיפרנו זאת לאף אחד, מכיוון שידענו שאם נפתח את הפתח והוא יתגלה, הדבר עלול לגרום סערה פוליטית. העדפנו לשמור את הסוד בינינו, כדי שאם חלילה תתגלה האשמה, לא תחול על הממשלה וראשיה. לכן גם ראש הממשלה בגין, שידע על החפירות לאורך הכותל, לא ידע על כוונתנו לפתוח את הפתח מזרחה.
תיכננו להיכנס ולראות את המחילות, ולהתקדם לכיוון שהערכנו שבו נמצאים יסודות קודש הקודשים. חשבנו שכך נוכל להתקדם בשקט ובצנעה, לגלות את מקומות המסתור שבהם הטמינו הכוהנים את כלי המקדש ולהגיע עד מתחת לקודש הקודשים, המקום שבו טמון ארון הברית.
גילינו את בור מס' 30 בהר, וכשביצענו הצלבה בין בור 30 לבור מס' 1, ששניהם היו למעשה מבואות לכהנים וללוויים להיכנס למקדש ולשרת בו, הערכנו שהגענו למקום בו הכהנים והלוויים קיבלו מדי יום את סידור העבודה ומשמרותיה, וממנו יצאו לעבודת הקודש.
עניין המקדש העסיק אותי תמיד מפני שנולדתי יהודי, ומפני שההיסטוריה היהודית והמסורת היהודית מכות בי גלים לכל אורך חיי, שאבתי זאת מהוריי ואני רוצה להעביר זאת גם לילדיי. באותה הזדמנות, עם הרב גץ, לא יצאו כידוע הדברים אל הפועל, אך היום יש לחשוף את המקום באופן ארכיאולוגי. במוקדם או במאוחר נעשה זאת. אני מקווה שנפתלי בנט ומפלגתו יגיעו למצב שבו נוכל לעמוד על שלנו בעניין זה בממשלת ישראל העתידה. אני בעד תפילת יהודים בהר הבית, ובהחלט גם בעד בניין המקדש. יבוא יום שנבנה אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה