יום שני, 11 במרץ 2013

'ועדת חקירה על בקבוקי התבערה בהר הבית' / ראיון עם הרב יהודה גליק

בעקבות יידוי בקבוקי התבערה על שוטרים בהר הבית דורשים בתנועות המקדש הקמת ועדת חקירה שתבחן כיצד איבדה ישראל ריבונות בהר.
מאת: שמעון כהן / ערוץ 7
בעקבות יידויי בקבוקי התבערה על אנשי כוחות הביטחון במתחם הרב הבית ביום שישי האחרון קוראות תנועות המקדש לראש הממשלה להקים ועדת חקירה לבירור נסיבות האירועים הקשים שאותם הם מגדירים כקו אדום.
ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם דובר תנועות המקדש, יהודה גליק, המתאר את האירועים הקשים כפי שניצפו בתצלומים שפרסמו הערבים עצמם. בתצלומים אלה נראים אנשי כוחות הביטחון כשהם קפואים על מקומם בעוד ערביי מסגד אל אקצה מיידים בהם אבנים, כיסאות ומכל הבא ליד. אחד מבקבוקי התבערה שיודו פגע באחד משוטר שעלה בלהבות ונפגע באורח קל.
"שוטרים לא מגיבים בגלל ההנחיות", אומר גליק המספר על מפגש עם שוטרים שמספרים לו על האירועים ועל תחושות התסכול הקשות המלוות אותם אל מול המתקפות עליהם ולנוכח ההוראות שמונעות מהם לפעול כדי לאכוף את החוק במתחם ההר.
"אם יהודי מעלה בקבוק יין להר יש מהומה ואם ערבי מעלה בקבוק תבערה זה בסדר?", שואל גליק הקובע כי מזה 12 שנה לא הייתה מציאות קשה כדוגמת זו שהייתה ביום שישי האחרון. את סרטוני המהומה, הוא מזכיר, מפרסמים הערבים בגאווה ומתוך תחושת ניצחון על הכוחות הציונים ששוב ושוב נפגעת ריבונותם במתחם הר הבית.
לדבריו יש להקים ועדת חקירה שתבחן כיצד איבדה ישראל את ריבונותה וכיצד יש לנהוג כדי להחזיר לידיה את הריבונות הזו. "המצב עלול להתדרדר עוד יותר. חשוב להתעורר עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי, שלא נגיע למצב של מערת המכפלה ששם מישהו ביצע טבח ולאחר מכן הגיעו להסדרים כאלה ואחרים. צריך שלנות את המצב ולאפשר ליהודים להתפלל במתחם ההר".
באשר לחשש המדיני מנפיצותו של האזור והתלקחות בינלאומית בעקבות תנודות כלשהן בהר, אומר גליק כי כשם שהיו מגיבים אם חלילה היה נהרג שוטר במהומות יום שישי האחרון כך יש לנהוג כעת ולמנוע את ההרג שעלול חלילה להיות, וזאת למרות החשש המדיני. "יש במקום אנרכיה וישראל יכולה לשמור שם על החוק".

להאזנה לראיון




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה