יום שני, 11 במרץ 2013

קורבנות הנשים

עד מתי חבורת "נשות הכותל" ימשיכו לעסוק במצווה לא רלוונטית במקום לא רלוונטי?

 קורבן יולדת  באדיבות מכון המקדש
מחר יחול שוב ראש חודש, ושוב יגיעו "נשות הכותל" לפרובוקציה החודשית ברחבת הכותל המערבי. כרגיל, הן תגענה מצויידות בטליתות ותפילין וספרי תורה, ויבקשו לבצע טכס פולחני שירגיז את החרדים. ואז תבוא המשטרה ותרחיק אותן, והן ייטענו על אפלייתן מהמקום המקודש ביותר (?) לעם ישראל. כל המדינה תדע שהן קורבן של שמרנות חשוכה.

לצורך מי שאינו בקי בפרטי הלכות, יש להזכיר כי מסיבות שונות - היסטוריות או ביולוגיות - נשים פטורות מתפילה במנין או הנחת טלית ותפילין. האם הנשים הנ"ל מקפידות על כיסוי ראשן (נלמד מפריעת ראשה של אישה מסויימת) ושאר דיני לבוש? האם הגברים שנילווים אליהן מתעטפים בטליתות ותפילין?  הן מקיימות דברים שחייבו הן את עצמן, אבל את מה שהן קוראות בתורה הן לא רואות כרלוונטי.

מי שמתפלל כל יום, מכיר את הקטע בסיום תפילת העמידה - "שייבנה בית המקדש". לא מתפללים שייבנה הכותל המערבי, ואפילו לא שיחלקו בצורה שיוויונית את הרחבה. המקום שכל יהודי אמור לשאוף להתפלל בו הוא מקום המקדש בהר הבית. גם דרישת יהודים להתפלל על ההר אינה נראית רלוונטית בעיני "נשות הכותל".

לנשים צדקניות יש חלק משמעותי הן בבנין המקדש - יריעות המשכן, הפרוכות והכיור. והן בקרבנות ייחודיים להן - קורבן יולדת, ולהבדיל קורבן סוטה.

מוטב ש"נשות הכותל" תיכנסנה בצורה בלתי מתלהמת למקום שהוקצה להן בקשת רובינסון, עד שיילמדו הלכות מקדש וקודשיו, או לפחות קיצור שולחן ערוך.


נ.ב.
קשת רובינסון היא שריד מהגשר שהוביל את העולים להר בימי בית המקדש השני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה