יום שלישי, 12 במרץ 2013

שנה חדשה במקדש: אמש תרומת הלשכה, הבוקר עליות מוגברות להר הבית

עשרות תלמידי ישיבות עלו היום להר הבית לרגל השנה החדשה במקדש המתחילה בראש חודש ניסן
 ראש חודש ניסן:  בחורי ישיבה בהר הבית
עם סיום זמן החורף בישיבות ויציאת התלמידים לביתם לרגל חג הפסח, החלה היום עליה מוגברת בכמות העולים להר הבית. ובניגוד להחלטות בתי המשפט שוב הפלתה היום המשטרה את היהודים בדרישה להציג תעודות זהות ורשימתם ובעיכובים. שוטרי השער עיכבו אותם בהמתנה בכניסה, ושוטרי ההר האיצו בהם לצאת לנוכח השעה הקצרה שנותרה. בנוסף דרשה מהם המשטרה להתגבש לקבוצות, גם זה בניגוד לכל שאר המבקרים בהר, מאידך לנוכח ריבוי העולים היום, אסרו עליהם השוטרים לעלות יחד וחילקה אותם לקבוצות.
התלמידים שעלו להר דיווחו שלמרות שעות הכניסה הקצרות ליהודים, המשטרה עיכבה אותם זמן ממושך בשער ההר. בעוד שהיא מאפשרת כניסת חופשית לתיירים זרים, דרשה המשטרה רק מהיהודים להגיש תעודות זהות. "זה משפיל לראות את המחזה הזה, שיהודים מעוכבים וממתינים בכניסה להר, בעוד בני כל אומה ולשון נכנסים ללא המתנה וללא הגבלה", סיפר אחד התלמידים. "אבל, גרועה יותר היתה ההפרדה שהמשטרה הטילה עלינו, ואסרה את כניסתנו יחד של כל הקבוצה. המשטרה דרשה מאיתנו להיכנס בקבוצות של עשרים עשרים". "אולי היא פוחדת ממראה המוני של יהודים בהר הבית?" ניסה להסביר.
 ראש חודש ניסן:  בחורי ישיבה בהר הבית
הרב ישראל אריאל שהתלווה את אחד הקבוצות סיפר כי ברוך ה' ישנה תכונה רבה בעליות להר הבית בטהרה של יהודים רבים הבאים לפקוד את המקום. אך לעומת זאת החלו גם המוסלמים להתפרס בשטח ההר ובעוד שבעבר מתחם הר הבית היה שקט, ניכרת שם לאחרונה נוכחות מוסלמית אינטנסיבית בקבוצות בנות מאות מוסלמים שהתנועה האיסלמית מביאה אותם בשכר מכפרי הצפון, כדי לקבוע עובדות איסלמיות חדשות בשטח. "הללו משרים אוירה עויינת" אומר הרב, ומציין שלמרות זאת "היום היה רגוע בהר".
הרב יהודה גליק שהתלווה לקבוצה נוספת מספר שכל קבוצת יהודים שעלתה היום להר קיבלה ליווי של שבעה שוטרים סביבה. לדבריו, הביקור בהר עבר בשקט וברוגע יחסי, מלבד העובדה שבאופן מתמיה השוטרים הקפידו היום על הפרדה בין הקבוצות, וסירבו לאפשר לקבוצות היהודים שבהר להיפגש ולשוחח ביניהם.

תרומת הלשכה
 מטבעות מחצית השקל
אמש, ערב ראש חודש ניסן התקיים מעמד תרומת הלשכה ב"אוצר המקדש" הגוף המהווה אוצר למקדש על ידי תרומות הנאגרות ונצברות לשימוש במקדש עצמו לבניינו ועבודותיו בבוא היום. בינתיים מונח הכסף ו"שלש פרקים בשנה תורמים את הלשכה", כלומר, ממלאים קופות המוכנות לשימוש מיידי למקרה שהרשויות יסירו את התנגדותם והפרעותיהם לחידוש עבודת המקדש. לערב ראש חודש ניסן ישנה חשיבות מיוחדת בתרומת הלשכה, מאחר שמראש חודש ניסן כל הפעילות התקציבית מתאפסת ומשתמשת רק מהשקלים החדשים שנאספו מתרומות מחצית השקל.אמש התאספו אנשי האוצר לקיים שוב את המנהג בתקווה לחידוש העבודה במהרה במקום המקדש.

באדיבות: המטה המשותף של תנועות המקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה