יום שלישי, 12 במרץ 2013

סבא, סבתא, אבא, אמא ונכדים בחברון מתכוננים לקורבן פסח ועליה לרגל

הערב נערך בבית הספר ממ"ד בנים חברון בקרית ארבע ערב חיבור בין הדורות. במסגרת זו התאספו בבית הספר תלמידי כיתות ג-ו יחד עם הוריהם והסבים והסבתות ללימוד הכנה על קרבן הפסח ועליה לרגל.

 דגם המזבח בבית הספר ממ"ד חברון 
כמאתיים מתלמידי בית הספר הגיעו הערב יחד עם הוריהם והורי הוריהם לערב מיוחד שעסק בהקרבת הפסח והעליה לרגל. הערב נערך לקראת חג הפסח הקרב ובא, כחלק מההכנות לחג הגאולה.
בבית הספר הוכנו מבעוד מועד תחנות שונות שעסקו בהיבטים שונים של המקדש והעבודה בו. כל המשתתפים עברו בין התחנות השונות ולמדו וחוו יחד את הפסח במקדש.
התחנות עסקו בנושאים הבאים:
הגדת הממ"ד - המשתתפים ניסו להבין כיצד יכול כל אחד לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. במסגרת זו כל תלמיד רשם סיפור משפחתי מיוחד ששמע במהלך הערב מהסבא או הסבתא.
 הרב מזרחי עם דגם המקדש בבית הספר ממ"ד חברון 
קורבן פסח - הצוות הכין דגם של המזבח ובאמצעות סרטון והסברים למדו המשתתפים על ההטהרות לקראת הכניסה לעזרה ואכילת הקדשים ועל כל תהליכי הקרבת הפסח. שלושת הדורות יחד למדו משניות ממסכת פסחים וענו על שאלות בדף עבודה.
סיור במקדש - המשתתפים צפו יחד בסרט על החשיפה הארכיאולוגית של הדרך של עולי הרגל מעיר דוד להר הבית.
בכיתה מיוחדת שהקצה בית הספר לענין, נבנה דגם מרשים של הבית השני. רב בית הספר, הרב אברהם מזרחי הסביר בפרוטרוט על מבנה המקדש, על מיקום עזרות, הלשכות  וכלי המקדש.
עליה לרגל - תוך לימוד משותף, ענו יחד התלמידים, ההורים והסבים והסבתות על שאלות בענין העליה לרגל, שכרה המרובה של העליה, הארוח הנדיב של העולים על ידי תושבי ירושלים והאוירה המרוממת בימי הרגל בעיר הקודש והמקדש.
 מנהל בית הספר - ר' שלמה לוינגר עם שה לקרבן פסח 
תמונה למזכרת - בנוסף להולכי על שניים, השתתפו בארוע שני גדיים המוכנים להקרבה השנה. כל אחת מהמשפחות הצטלמה יחד עם השה בן השנה - שלושה דורות המוכנים להקריב את הפסח כבר השנה.
ניכר היה על פניהם של המשתתפים שהארוע ריגש מאוד ונגע לליבם של שלושת הדורות שנכחו בערב המרומם.
הארוע נערך בטוב טעם ובהשקעה גדולה ביוזמת מנהל בית הספר ר' שלמה לוינגר, וסגנו ר' אלמוג גמדני. כל אנשי צוות בית הספר לקחו חלק בארוע.
פרופ' הלל ויס השתתף בערב כסבא לשני נכדים שלומדים בבית הספר. פרופ' ויס התבקש לשאת דברים כסבא וכפעיל מרכזי לשחרור הר הבית וחידוש עבודת המקדש. הוא ברך בהתרגשות רבה את הרב, המנהל וסגנו ואת כל אנשי הצוות שפעלו במסירות להצלחת הערב והנחלת עבודת המקדש לדור הצעיר והבוגר גם יחד.
פרופ' ויס סיפר לנוכחים על הפעילות להנחלת תודעת המקדש וחידוש עבודתו במהרה. הוא הזמין את הקהל להשתתף בתרגול הקרבת הפסח ביום חמישי הבא בעשור לחודש הזה.

 פרופ' הלל ויס בערב הכנה לקרבן פסח בקרית ארבע חברון 
 ערב הכנה לעליה לרגל וקרבן פסח בבית הספר ממ"ד בנים חברון  
ערב הכנה לעליה לרגל וקרבן פסח בבית הספר ממ"ד בנים חברון 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה