יום שני, 11 במרץ 2013

דרישה להקמת ועדת חקירה בעקבות הקו האדום שנחצה בבקבוקי התבערה בהר הבית, ונוכח החשש מהסלמה ויציאה משליטה

הודעת המטה המשותף של תנועות המקדש:

 בקבוק תבערה בהר הבית
ארגוני המקדש דורשים מראש הממשלה להורות לאלתר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת אירועי יום שישי האחרון בהר הבית, ותפקודה של משטרת הר הבית.

ביום שישי האחרון התרחשו בהר הבית התפרעויות חמורות שכמותן לא נצפו בהר אפילו באירועי אינתיפאדת אל אקצה. לראשונה הושלכו בקבוקי תבערה על שוטרים בהר, אחדים מהם נפצעו, שוטר הוצת ואך בנס נפצע פצעים קלים בלבד, אך המשטרה - שידעה מראש על הכוונות להפר את הסדר - לא טרחה אפילו להגביל את גיל המוסלמים המורשים להיכנס להר, וגם לאחר מעשה הקפידה שלא להרחיקם מההר.

בסרטים הרצ"ב מיום ו' ניתן לראות כיצד שוטרי היס"מ נמנעים מלהשיב מתקפה ומלדכא את ההתפרעויות בהר. יתרה מכך, משיחות שקיימנו עם שוטרים בשטח דיווחו הללו על תחושות השפלה קשות לנוכח אירועי יום שישי, חסרי התקדים לדבריהם, ודיווחו על מה שנראה בעיניהם כבגידת הדרג הבכיר במשטרה בשוטרים הפשוטים שבשטח.

לשם השוואה, במהלך השבוע שעבר סגרה המשטרה שלוש פעמים את הר הבית בפני לא-מוסלמים, ובכל פעם הדבר אירע בשל מהומה מוסלמית. ביום ראשון שעבר נסגר ההר ללא-מוסלמים בשל העובדה שבעת הרחקת נשים מוסלמיות שהפריעו לכניסת יהודים להר בשער המגרבים נפל קוראן על הרצפה, והדבר הוביל להתקהלות רבתי ולמהומה מוסלמית. עליית היהודים והתיירים להר הופסקה. כניסת המוסלמים, לעומת זאת, נמשכה כסדרה. כך אירע גם למחרת: ביום ב' נסגר ההר ללא-מוסלמים לאחר שחה"כ משה פייגלין ביקש להיכנס לכיפת הסלע, ושוב הדבר הוביל להתקהלות ערבית ולמהומה - ולסגירת ההר בפני כל מי שאיננו מוסלמי. בעוד ששוב כניסת מוסלמים נמשכה ללא הפרעה. ביום ד' שב ונסגר ההר ללא-מוסלמים בלבד, וזאת לאחר שנשים מוסלמיות הקיפו יהודים שסיירו בהר וקיבלו את פניהם בצעקות ועוררו כך מהומה גדולה.

המטה המשותף לתנועות המקדש מאחל החלמה מהירה לשוטרים הפצועים, וקורא לפיקוד הבכיר במשטרה ולרשויות המדינה לחשבון נפש בעקבות כשלון מדיניות הפייסנות הננקטת בהר כבר שנים כלפי מוסלמים . יש להדגיש שבעוד לרחבת הכותל המשטרה איננה מאפשרת להכניס בקבוקי זכוכית, אפילו אם מדובר בבקבוקי יין תמימים, בהר הבית איפשרה המשטרה לפורעים להכניס בקבוקי תבערה (!), ואף סירבה לגבות מחיר ממי שיידה אותם על השוטרים וסיכן את חייהם.

קיימת אי-הלימה בוטה בין הנהלים שבהם נוהגת המשטרה כלפי מי שאינם מוסלמים, לבין אלו הנוהגים כלפי מוסלמים.

כך, למשל, יהודים העולים להר עוברים בדיקה קפדנית בכדי לוודא שאינם נושאים עימם סידורים או ספרי קודש - ולעומתם מוסלמים נכנסים להר ללא כל בידוק, כאשר כמסתבר חלקם נושאים עמהם אפילו בקבוקי תבערה.

המצב הזה איננו נורמאלי, איננו סביר ואיננו מתקבל על הדעת. אם תוסיף המשטרה לנקוט במדיניותה הנוכחית לא ירחק היום שבקבוק התבערה יהפוך לסכין, לרובה ואולי אף חמור מכך.

ארגוני המקדש דורשים מראש הממשלה ומוועדת הפנים של הכנסת, למנות בדחיפות וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האירועים החמורים בהר הבית, ומדיניות המשטרה שהובילה לכך. משטרה שסוגרת את שערי ההר למתפללים יהודים, ופותחת אותם למתפרעים שבמשך שבוע מתארגנים בגלוי לנקום בשוטרים את נפילת הקוראן, אינה אמינה לבדוק את עצמה, ואינה מתאימה להסיק את המסקנות הנדרשות.

אנו דורשים שועדת החקירה תחקור גם את הפרות החוק של המשטרה באפליות על רקע גזעני, ולהביא סוף סוף לשוויון זכויות מלא ליהודים בהר - בכל: בשעות הכניסה, בחופש הפולחן וביחס ראוי ומכבד לבני כל הדתות.  על המשטרה להרחיק בתקיפות את הגורמים האלימים מההר - אך רק אותם, ובשום אופן לא לנהוג יחס מפלה, מעליב ומקומם כלפי שאיפותיהם הדתיות והרוחניות של עולים תמימים להר.

לפרטים: יהודה גליק, דובר תנועות המקדש, 052-8990399

הצטרפו לקריאה וחיתמו על העצומה>>



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה