יום שלישי, 9 באפריל 2013

מהומה בגלל ילדה בת ארבע

 מעצר של מיידה אבנים בהר.
 יום ראשון, השבוע
אין פרופורציות בהר: התפרעויות ערביות, פצועים ועצורים, סגירת ההר למי שאינם מוסלמים – והכל בגלל ילדה יהודיה בת ארבע. ביום ראשון השבוע, ערב שביעי של פסח, פקדו את ההר יהודים רבים יחסית, מעל מאה, מה שהוביל לפקק גדול בכניסה לגשר המוגרבים ולהמתנה ממושכת בכניסה, כשעה וחצי ואף יותר. הסיבה: המשטרה מגבילה את מספר היהודים שומרי המצוות שמורשים לשהות על ההר בעת ובעונה אחת.
הדבר הביא לכך שאחת הילדות היהודיות שעלתה להר, נזקקה להתפנות לשירותים במהלך הסיור מאחר שהדבר לא התאפשר בעת ההמתנה בכניסה. בהר דווקא קיימים שירותים ציבוריים, ואולם אלו, כשאר המתחמים המקוּרים בהר, אסורים לכניסת יהודים. בלית ברירה הוביל אביה של הילדה את בתו להתפנות במקום מוצנע שאיננו מוסדר.
בתוך שניות הצית האירוע מהומה רבתי. קבוצות לימוד ממומנות בידי התנועה האסלאמית, ששוהות בהר במטרה לקדם את פני העולים היהודים אליו, שעטו מיד לנקודת התקרית ובזעקות 'ברוח ודם נפדה אותך אל אקצה' ניסו להסתער על הקבוצה. אבנים הושלכו לעבר המבקרים היהודים, והם הוצאו מההר במהירות רבה בידי המשטרה. לאחר מכן נסגר האתר המקודש לכניסת מי שאינם מוסלמים, ביניהם יהודים שטרחו לבוא מחיפה לשם הביקור בהר. גם בשעת הצהרים הבודדת שבה נפתח ההר בדרך כלל, הוא נותר סגור באותו היום. על פי דיווחי המשטרה במהומות נעצרו שישה מתפרעים מוסלמים.

תגובה 1:

  1. האמת היא שהדבר אינו פשוט כלל.
    שהרי "כל היורק בהר הבית, כיורק בבת עינו", ומה נאמר על שרותים?

    השבמחק