יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

הכניסה בבגדים אזרחיים בלבד, בפקודה!

חיילים במדים בהר הבית. רק בקבוצות מותר?

בדיקת גלי צה"ל מעלה שבכניסה להר הבית נדרשים חיילים להפקיד את מדיהם ולעלות בלבוש אזרחי בלבד. זאת בניגוד למדיניות המוצהרת של המשטרה, שמאז דרישת הכנסת לאפשר עליית חיילים במדי צה"ל להר הבית, מאפשרת סיורי חיילים במדים על ההר

מאת: יותם ברגר / גלי צה"ל

במשטרה טוענים כי המדיניות בעניין הכניסה להר הבית לא השתנתה ואין מניעה של כניסת חיילים במדים להר הבית. כשהוצגו בפני המשטרה ממצאי בדיקת גלי צה"ל ולפיה לא מתאפשרת עלייה להר הבית במדים, נאמר שמדובר במקרה נקודתי. בכל זאת, נראה שקיימת בעיה בנוהל עליית חיילים להר.
בשנת 2011 ערכה ועדת הפנים של הכנסת הקודמת דיון במדיניות המשטרה שמנעה עליית חיילים במדים להר הבית. שני חברי כנסת מהשורה אז, שהיום מכהנים כסגני שר הביטחון והחוץ, דני דנון וזאב אלקין, דרשו מהמשטרה לדעת מי מונע עלייה במדי צה"ל להר הבית, שהוא בעיני רבים סמל דתי ואידיאולוגי.

לאחר הדיונים בכנסת השתנתה מדיניות המשטרה. קבוצות שלמות של חיילים עלו וביקרו בבטחה במתחם הר הבית. אלא שיש מי שטוענים שבזמן האחרון, משהו השתנה. מבדיקת גלי צה"ל עולה שלא רק שאי אפשר לעלות להר הבית לבוש מדים, אי אפשר אפילו בלבוש אזרחי, כשמדי צה"ל מקופלים בתיק הגב. השוטרים מנעו לעבור את שער המוגרבים ולהיכנס להר, ודרשו להפקיד את מדי צבא הגנה לישראל בכניסה.

עורך הדין הרב חגי יקותיאל, מראשוני העולים להר ומי שמעביר בו סיורים באופן תדיר, טוען שמדובר באמירה בלתי נסבלת של המשטרה. "בא חייל צה"ל, שהמדים שלו בתוך התיק, שאין לו כיפה על הראש ושלא בא לעורר שום פרובוקציה, ואמרים לו לא תיכנס עם המדים. זה פשוט דבר בלתי נתפס", אמר יקותיאל.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי הנושא נבדק ומדובר בשיקול דעת מוטעה של השוטר. עוד הוסיפו: "חשוב להזכיר כי נערכים ביקורים של חיילים על הר הבית באופן קבוע".

תגובה 1:

  1. טוב שרק להוריד את המדים ולא לשים חלילה טלאי.....
    וזה עוד בידינו .....

    השבמחק