יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

על סיקור התפילה בהר הבית בערוצי הטלויזיה/ לאטמה

צפו: פרובוקציה.

מופע האימים של אוהד חמו ויונית לוי


מאת: אבישי עברי /
לאטמה

הרב מיכה פלד עצור ואזוק ב"עוון" תפילה בהר הבית
בפעולת מחאה* על החוק האוסר על יהודים להתפלל במקום הקדוש להם ביותר, עלתה אתמול קבוצת יהודים להר הבית. הם הניפו דגל ישראל, קראו קריאת שמע וקראו לראש הממשלה לשנות את החוק הדרקוני.

הם נעצרו ושוחררו מאוחר יותר.

כך נשמע דיווח חדשותי אובייקטיבי פחות או יותר על המקרה. איך נשמעת הסתה מוטרפת וחסרת כל פרופורציה? אה, בשביל זה קיים ערוץ 2:

"צפו: פעילי ימין חוללו פרובוקציה בהר הבית", היתה הכותרת באתר מאקו לכתבה על האירוע. הכתבה, מאת מחולל הקונספירציות אוהד "כלב בדרגת סרן" חמו, לא ויתרה על אף קלישאת-סטריאוטיפים. "פעילי ימין", "נוער הגבעות", "פרובוקציה" וכוליי. חמו לא התבלבל כשתיאר "תדריך" האוסר על יהודים להתפלל, לא נשך את הלשון כשסיפר לנו שהרב ישראל אריאל נעצר לפני כמה ימים "בעוון תפילה" ובכלל לא הפריע לו להסביר לנו שבלב ירושלים, במקום הקדוש ביותר לאומה, זקוקים נערים יהודים לליווי משטרתי ש"ישמור עליהם" - הוא לא אמר ממה או ממי.

כדי לצדד בעמדת המשטרה (זה מה שתקשורת אמורה לעשות לא?) מדגישים גם חמו וגם יונית לוי בפתיח שלה כי המקום הוא "נפיץ", "כמו שכבר ראינו בעבר". למה הם רומזים שם בערוץ 2? הם מכירים איזה תקדים הסטורי לתפילת יהודים שהציתה אש נוראה במזרח התיכון? אין לדעת. הם מסתפקים ברמזים והפחדות. אולי הם מתכוונים לביקור של שרון בהר הבית, ביקור שלפי ההסטוריוגרפיה הרשמת של היקום המקביל של התקשורת הישראלית אחראי לכל מקרי הרצח של יהודים בידי ערבים מאז.

אגב, יש עוד קבוצת אינטרס שמנסה לשנות את הסטטוס קוו בענייני תפילה במקומות קדושים ע"י אותן פעולות בדיוק: תפילה ציבורית במקומות האסורים עליהם כיום. רוצים לדעת איך דיווחו על פעולת המחאה שלה באותו ערוץ? "
הבוקר: נשות הכותל בתפילת ראש חודש". ללא פרובוקציה.


*         הערת מערכת האתר: תפילה בהר הבית איננה מחאה, אלא פעולה דתית טבעית, חוקית ומחויבת המציאות. בשאר הפעולות ניתן לראות כמחאה וכהתרסה על העוול המתמשך כנגד יהודים בהר הבית ועל המדיניות הגזענית כלפיהם.

2 תגובות:

  1. כל מילה בסלע
    אבל קבל תיקון
    "בפעולת מחאה על החוק האוסר על יהודים להתפלל במקום הקדוש" סוף ציטוט
    כמה קשה להתנער מההשפעה הפסיכולוגית התקשורתית
    אפילו למרים דגל המרד בעיוות התקשורתי ומלך הביקורת על ערוצי התקשורת למיניהם כמו אבישי העברי
    אין אבל אין שום חוק האוסר על יהודים להתפלל במקום הקדוש
    בתקווה שתמשיך לבקר ולנער את התקשורת הישראלית
    (למרות הייבוש שהוחלט עליו בערוץ 1)

    השבמחק
  2. יהודה אשריך,
    הערתך נכונה מאוד. היה צריך לכתוב כך: "בניגוד לאיסור הלא חוקי על תפילת יהודים בהר הבית".
    אולם, הכתבה הובא כלשונה מאתר לאטמה ולכן, יש להעביר את הביקורת הבונה אליהם.
    הלואי שירבו כמוך וכמוהם.

    השבמחק