יום רביעי, 4 ביוני 2014

למרות החג ולמרות ההבטחות: הר הבית נסגר ליהודים ונפתח למוסלמים - ללא הגבלת גיל

המשטרה הוליכה שולל מאות יהודים בחג השבועות || מפקד מרחב דוד נצ"מ אבי ביטון הבטיח בשיחה עם הפעילים, כי בחג השבועות ההר יפתח ליהודים וכי המשטרה תימנע כניסת מוסלמים לשטח ההר | בפועל התברר כי המשטרה בכלל לא טרחה לאייש את עמדת הבידוק בכניסה להר, וכי כניסת מוסלמים להר לא הוגבלה.

כמידי שנה וכמידי חג שאינו חל בשישי שבת, המשטרה פותחת את ההר למבקרים תיירים ולמתפללים יהודים. לא זו בלבד אלא שהשנה התווסף הבטחה מפורשת שניתנה על ידי קצין מרחב דוד אבי ביטון לר' יוסף רבין בו הבטיח הקצין כי המשטרה תגביל את כניסת המוסלמים להר גם בחג ותאפשר למתפללים יהודים להיכנס למתחם.

מה רבה הייתה האכזבה של מאות היהודים שטרחו והגיעו במשך החג בשמש הקופחת ובחום של 34 מעלות לכניסה להר. המשטרה הציבה מראש 2 מחסומים בכניסה, ואף לא שוטר אחד אייש את עמדת הבידוק, לאמר: כלל לא היה לנו כוונה לפתוח לכם את ההר בחג.

מאות יהודים נשים גברים וילדים, חלקם הגיעו מקצוות הארץ לשבות בירושלים במיוחד בכדי לזכות לעלות בחג השבועות להר הבית. נאלצו לשוב על עקבותם.

התעללות זו היא המשך של סטטוס קוו חדש אותו מפעילה המשטרה בחגי ישראל, בכל פעם מחדש היא מבטיחה לפתוח את ההר ליהודים ובפועל ההר נסגר, היה זה בפסח האחרון, בחנוכה שקדם לו, ובסוכות אשתקד.

בתוך כך יש לציין כי גם מחר יום חמישי איסרו חג שבועות צפויים לעלות להר הבית מאות יהודים, חלקם מישיבה גבוהה במגדל העמק. נכון לרגע זה עדיין לא ברור האם ההר יפתח מחר ליהודים, מדיווחי המשטרה לא ניתן להתעדכן כי היא אינה דוברת אמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה