יום שני, 6 באוקטובר 2014

שוב שואבים מים מהשילוח

ושאבתם מים בששון || ממעייני הישועה

מכון המקדש ומטה תנועות המקדש מתעתדים לקיים השנה מעמד שאיבת מים ממעיין השילוח שבעיר דוד כפי שנהגו בזמן המקדש, מעמד שסביבו התפתחו חגיגות 'שמחת בית השואבה'. ניסוך המים מדי בוקר על גבי המזבח היה אחת המצוות שאפיינו את חג הסוכות בימי הבית, ומוקד לוויכוח עז בין צדוקים שלא הכירו בקיומה, לבין הפרושים – שראו בה הלכה מחייבת. גם כיום, מתברר, סבורים פוסקים רבים שיש לקיים את הטקס הזה.

מאז מלחמת ששת הימים נעשו כמה נסיונות פיראטיים לנסך את המים על גבי מקום המזבח בהר הבית – נקודה שמיקומה ידוע כיום ופנויה ממבנים מוסלמיים, ואולם הדבר איננו מתאפשר עוד בשל ההגבלות המשטרתיות המוטלות על יהודים העולים למקום הקדוש, המונעות מהם לעמוד בכל הפרטים ההלכתיים הנדרשים בעניין. כעת, מכל מקום, הוחלט בארגוני המקדש להסתפק בקיום חלקו הראשון של הטקס, זה המתבצע מחוץ לתחומי ההר ומתאפשר לכן גם בעת הזאת – במטרה להביע את השאיפה לקיים את המעמד בשלמותו.

האירוע יתקיים ביום ראשון י"ח בתשרי (12.10.14). התכנסות בכניסה לעיר דוד בשעה 17:00 וירידה לבריכת השילוח. בשעה 17:30 יתקיים בבריכת השילוח טקס שאיבת המים בידי כהנים הלבושים בבגדי כהונה. מהמקום תצא תהלוכה אל רחבת בית הכנסת 'החורבה' ברובע היהודי. בשעה 19:00 יתקיים ברחבת בית הכנסת 'החורבה' מעמד תירגול של ניסוך המים על גבי המזבח והקפתו. לפרטים: 0528045337, 0545343545.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה