יום חמישי, 11 בדצמבר 2014

הרב ליאור: הרב צבי יהודה היה כיום מורה לעלות להר הבית

הרב צבי יהודה היה תומך בעליה להר הבית || לא לחשוש. לעלות!

הרב דוב ליאור שליט"א בראש עליית חרדים להר הבית
בתשובה לשתי שאלות לגאון הרב דוב ליאור שליט"א עונה הרב, שלו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל היה חי היום, הוא היה מתיר לעלות להר הבית, לאור המצב השורר בהר והסכנה להסגרתו לידי צר.

עוד מוסיף הרב ועונה שחובה לעלות להר הבית בטהרה וכי החשש להסגרת ההר לידי צר ואויב, גובר על החשש שיהיו יהודים שיעלו להר שלא בטהרה.

↓ השאלות והתשובות מתוך אתר ישיבה

שאלה:

שלום לכבוד הרב,

1) מה הייתה הסיבה שהרב צבי יהודה הורה לא לעלות להר הבית? האם זה בגלל פסיקת הרבנות הראשית או בגלל פסיקת מרן הרב אביו זצ"ל?
2) קראתי מאמר של רב מהציונות הדתית שאמר שלדעתו, במצב שנתון היום, גם הרב צבי יהודה היה מתיר עליה להר הבית. מה דעת הרב בעניין?
תודה רבה.

תשובה:
1. פסק מרן אביו. הרב קוק בשעתו כתב תשובה ארוכה במשפט כהן שקדושת שלמה קדשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא, אך הראב"ד חולק על זה. הרב צבי יהודה אמר שצריכם לשמור כמו שהרב קוק כתב. אבל לאחר שהרב גורן מדד ובדק לקחו בחשבון את כל הפרטים וכל מקום שהוא בספק האם יש שם קדושת העזרה אין לעלות. אין שאלה האם לעלות למקומות שוודאי קדושים. ולדעתי יש לסמוך על שיטת הרב גורן ולהמשיך לעלות. יש להמשיך לעלות.
2. הרב צבי יהודה אמר פעם שאין לעלות אבל צה"ל צריך להיות שם. אני חושב שאם הוא היה היום גם הוא היה אומר לעלות.


שאלה:
הרב הגאון שלום, האם הסחף הציבורי בדבר העלייה להר הבית אשר יוצר לצערנו מצב שאנשים שאינם יראי שמים ח"ו עולים להר ואינם מקפידים על טבילה ואו על המסלול המותר, אינו מצדיק את סגירת ההר ליהודים (בוודאי שגם לערבים)? האם על כל עשרה יהודים שיעלו להר, אחד יכשל בכרת, האין זה סיבה מספקת לאסור את העלייה? נוסף על כך, עם חלק מהארגונים עולות גם נשים לא נשואות. 

נכון שהרב מורה כי מותר לעלות במסלולים המותרים, אך האם הרב לא חושב שיש חשיבות להסתכלות על העלייה ברמת האומה, ולא רק כהוראה ליחידים.

תשובה:
לפעמים יש שאלה שאפשר לענות עליה בשאלה. האם זה שיהודים לא יעלו להר יגרום לכך שהמדינה תסגיר את ההר לערבים עקב חוסר ביקוש מצידנו? לאלו שלא שואלים דעת תורה זה לא משנה להם, מי שאכפת להם אלו בעיקר בני התורה. 
החשש שההר ייסגר לגמרי לכניסת יהודים חמור מהחשש שאתה מדבר עליו. אנחנו צריכים לשמור ולגאול את המקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה