יום שלישי, 13 בינואר 2015

משטרת ישראל סגרה משרדים של מממני האספסוף המוסלמי בהר הבית

פוגעים בראש הנחש || המשטרה סגרה את משרדי מממני האספסוף

אחד המשרדים לאחר הביקור המשטרתי צילום מסך מאתר קרן אלאקצא
עולי הר הבית חשופים בשנים האחרונות להתקפות מילוליות ואף ניסיונות לתקיפיות גופניות מצד אספסוף ערבי בהר הבית. האספסוף לא מגיע מיוזמתו, יש מי שמביא אותו, מסית אותו ומשלם לכל אחד ואחד ממשתתפיו משכורת מלאה.

תפקיד המשתתפים בהשתוללות ושולחיהם - לנסות להפוך את עליות היהודים בהר הבית לסיוט. אולם, בחסדי שמים ובזכות דבקותם של יהודים רבים במטרה ואהבת ה' והמקום בו בחר ה' לשבתו, מטרת האספסוף וממניהם לא הושגה, אלא אף גרמה להרחבת השורות לגידול במספר העולים היהודים.

משטרת ישראל נמנעת מעצירת התופעה באופן ישיר, אולם היא נוקטת פעולות עקיפות לצמצום התופעה. מעת לעת, נעצרים מתפרעים בולטים במיוחד. אתמול פשטה המשטרה על שניים ממשרדיהם של מארגני ההתפרעויות.

↓ הודעת דובר משטרת ישראל
 
אגף החקירות והמודיעין - להב 433 (יאחב״ל) חושפת חשד לכך שעמותות שהוכרזו כהתאגדות בלתי מוכרת העבירו כספים לארגונים המזוהים עם התנועה האיסלאמית והחמא״ס.

במסגרת החקירה, סגרו הבוקר (אתמול) כוחות להב 433 (יאחב״ל) ושב״כ שתי עמותות אשר הוכרזו לאחרונה על ידי שר הבטחון, בהמלצת שב״כ כהתאחדות בלתי מותרת - ״עמותת אלפג׳ר״ בנצרת ועמותת ״מוסלמיות למען אלאקצא״ בירושלים, אשר על פי החשד, כספיהן משמשים למימון פעילותם של גורמי תנא״ס וחמא״ס, תוך ביצוע עבירות על חוק איסור מימון טרור, חוק איסור הלבנת הון, התאגדות בלתי חוקית ועבירות מס.

על פי החשד ממומנות מכספי העמותות פעילויות המבוצעות באמצעות פעילים בשכר (נקראו ״מראבטון״/״מראבטאת״), המגיעים מדי יום להר הבית ושוהים במתחם במהלך שעות הביקור שנקבעו למבקרים ותיירים. עם הגעת קבוצת מבקרים להר הבית, נוהגים הפעילים להשתמש באלימות מילולית ואף פיזית כלפי המבקרים תוך פגיעה בחופש הדת ובאופן המאיים על ביטחונם האישי של המבקרים במתחם.

היחידה ערכה הבוקר חיפושים במשרדים החשודים כמשרדי העמותות ותפסה מחשבים, מסמכים וחשבונות בנק לצרכי חילוט.החקירה מנוהלת בלהב 433 (יאחב״ל) בשת״פ שירות הבטחון הכללי ויחידת יהלום ברשות המיסים ובסיוע חטיבת המודיעין והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. החיפושים התבצעו בסיוע כוחות של מחוז ירושלים ומחוז צפון.היחידה עיכבה לחקירה מספר אנשים ששהו במשרדים בעת הפעילות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה