יום ראשון, 4 בינואר 2015

הממשלה הבאה תתיר תפילת יהודים בהר הבית

התקנות החדשות מוכנות || הממשלה הבאה תאמץ אותן

בראיון לערוץ 7 (לחץ לקישור >) מתייחס סגן שר הדתות בחומרה למעשהו המתגרה של המחבל ח"כ אחמד טיבי. הרב בן דהן מקווה שהממשלה הבאה תאמץ את התקנות שהוכנו במשרדו, אשר מאפשרים תפילת יהודים בהר הבית.

↓ הרבנים שמתנגדים לכניסת יהודים להר הבית מתנגדים גם לכניסת ערבים להר

מתוקף אחריותו על המקומות הקדושים התייחס הרב בן דהן לשתיקה הרועמת שבה מתקבל ביקורו הפרובוקטיבי של חבר הכנסת אחמד טיבי בהר הבית, ביקור בו נופף בדגל אש"ף. "הרפיסות הזו לגבי הר הבית היא בלתי מובנת ובלתי הגיונית. כשיהודים מתפללים וערבים מתפרעים המשטרה סוגרת את הר הבית ליהודים...".

לדברי סגן השר "המעשה של טיבי שמתסיס את הרוחות ומניף את דגל אש"ף נועד לומר שהמקום לא שייך למדינת ישראל. הדבר הזה הוא בלתי נסבל ובלתי נסלח. אני מקווה שבכנסת הבאה נחוקק את חוק הלאום וחוקים נוספים שימנעו קריאות מהסוג הזה. יש גבול למה שאנחנו יכולים לספוג. אנחנו לא מציגים די את הריבונות שלנו בהר הבית", אומר הרב בן דהן.

כשהוא נשאל אם אין בפסיקות הרבנים המתנגדים לעלייה להר כדי לעודד את ההשתלטות הערבית על המקום הוא מזכיר כי "הרבנים שאוסרים עליה להר הבית אוסרים גם עליה של ערבים להר הבית. זה הדין. גם לערבים אסור לעלות ולחלל את ההר". עוד הוא מוסיף ומציין כי "גם אם יש רבנים כמו הרבנות הראשית שאוסרת עליה מאורגנת להר הבית, הרי שהשוטרים והחיילים שנמצאים במקום מכוח תפקידם, לפחות להם צריך להתאמץ ולתת להם להתפלל, שיהיו חלק מההתחברות הזו להר הבית".

הרב בן דהן מביע תקווה שהתקנות שהוכנו במשרדו על מנת לאפשר תפילה יהודית בהר הבית יאומצו על ידי הממשלה הבאה ללא חשש. "אנחנו לא באים לפגוע בתפילה של אחרים", הוא מבהיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה