יום רביעי, 7 בינואר 2015

גם בסערה לא מכבים את אש התמיד

עולים להר הבית || למרות הסערה

היהודים שעלו להר הבית מדווחים שלמרות שבהר אין נפש חיה חוץ משוטרים וכמה אנשי וואקף, המשטרה לא מאפשרת ליהודים את הגישה לרמה.

המשטרה הפרידה בין מורה דרך לתיירים מניו יורק, כי למדריך בצבצו ציציות מבגדיו.

↓ הערבים ברחו מהר הבית, המשטרה ממלאת את מקומם



חלק מחברי הקבוצה הקבועה שעולה להר הבית מדי יום רביעי, מתגוררים מחוץ לירושלים, דבר שמנע מהם לעלות הבוקר להר הבית כמנהגם מדי שבוע. לבקשת החברים מחוץ לירושלים, החליפו הבוקר את מקומם חברים שגרים בירושלים.

העולים מצאו הר ריק מאדם, מלבדם מלבד השוטרים ומחבלי הואקף. בדרך כלל נוהגים ערבים וערביות שכירי התנועה האיסלאמית לעמוד בצותא על הרמה המוגבהת ולהקים צרחות כשהם מבחינים ביהודי ממרחק. ההיסטריה עולה, כאשר יהודי מנסה להתקרב לרמה המוגבהת.

למרות הצהרות המשטרה על חופש גישה מוחלט, היא נוהגת למנוע עלית יהודים לרמה כשהיא מלאה בערבים. הבוקר לא היו ערבים על הרמה, אך היא מנעה כניסת יהודים פנימה. יש לציין שיש חלקים ברמה שאיסור הכניסה אליהם הוא מדרבנן ויש פוסקים המתירים כניסה אליהם, בפרט במצבים של אלימות ערבים המנסה למנוע זאת.

↓ הסבר פניך לתייר, נוסח משטרת ישראל


יוני ברג, מדריך תיירים ניסה לעלות עכשיו קבוצת התיירים שלו מניו-יורק להר הבית. מכיוון שליוני יש ציצית,  השוטר לא איפשר את כניסתו יחד עם התיירים. השוטר מוטי קרא לו "משוגע" ווהתעקש להפריד בינו לבין התיירים מניו יורק ולהשאירם בהר הבית ללא הדרכה.
.
כשיוני ביקש מהקבוצה שלו שיעלו ויפגשו אותו על ההר מוטי, החל לצעוק עליו ואמר לו שזה בלתי אפשרי. התיירים עלו לבד בלי המדריך שלהם. כך משטרת ישראל מתייחסת לתיירים שבאים למקום הקדוש ביותר בעולם.


בסופו של דבר יוני עלה לבד להר בלי הקבוצה אחרי שהם עלו להר לבד ופגש אותם בפנים לקול מחאת השוטרים, אולם השוטרים לא הפרידו ביניהם בכח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה