יום חמישי, 15 בינואר 2015

הרב שמואל רבינוביץ' ובנין המקדש בהר הבית

ההר שמעל הכותל || הרב שמואל רבינוביץ'

הרב שמואל רבינוביץ'. מהכותל לבית המקדש?
מכון ון ליר יערוך היום דיון על הרס העתיקות בהר הבית וסביבתו. לפי הפרסום, הדיון אמור להיות מוטה ולייצג את הצד הערבי בנאמנות.

הרב שמואל רבינוביץ' הממונה על רחבת הכותל המערבי אמור לאזן במעט את התמונה. הרב רבינוביץ' צפוי לדבר על חשיבותו של הר הבית לעם ישראל ועל בנין המקדש במקום המבנים הנמצאים בו בינתיים.

נראה שהרב רבינוביץ' ינסה לעמוד באתגר ולעמוד מול טענות הסרק של הערבים ותומכיהם מהשמאל על זיקת המוסלמים להר הבית ועל הפגיעה כביוכול במעמדם במקום על ידי מדינת ישראל.

↓ נושא הכנס לפי פרסומי ון ליר

האתרים הקדושים בירושלים הם בני מאות ואף אלפי שנים. על פי רוב הם בנויים על שרידים קדומים יותר, אולם קדושתם הדתית גוברת על עובדת היותם אתרי עתיקות. סוגיית החפירות הארכיאולוגיות באתרים קדושים היא אפוא נושא פוליטי טעון התורם לליבוי המתיחות בירושלים ומחוצה לה. 

מתחם הר הבית (אל-חרם א-שריף) הוא אולי המקום המוכר ביותר שבו ישראלים טוענים להרס עתיקות. בשנות התשעים יצא לדרך פרויקט להרחבת המסגדים במתחם, והעבודות במסגרתו, לטענת הישראלים, הסבו נזק רב לעתיקות במקום. מנגד נשמעות טענות כלפי הישראלים על חפירות ארכיאולוגיות הנעשות במחילות מתחת להר הבית וסביבו ועל העבודות להכשרת רחבת הכותל המערבי. הדיון יעסוק באפשרות לקיים פולחן דתי תוך שמירה על שרידי העבר באתרים קדושים במציאות המורכבת ורבת הפנים שאנו חיים בה היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה