יום שלישי, 3 במרץ 2015

בהר הבית פורים כבר התחיל: העליה שלנו, ההכנות שלהם ופניה שלנו לעולים

פורים בפתח || הערבים במתח


יהודים רבים הקדימו לעלות היום להר הבית לקראת ימי הפורים הקרבים ובאים. העולים סיפרו שהם מקדימים לעלות להר לקראת פורים, עקב העולים הרבים הצפויים לעלות להר הבית בתענית אסתר ובפורים. כבכל שבוע, ביום שישי - שושן פורים הר הבית צפוי להיות סגור ליהודים, בתענית אסתר ובפורים (ימים ד,ה) ההר אמור להפתח כרגיל ליהודים.


↓ משחזרים את נס פורים
 
לנס פורים ולשאר הארועים המתוארים ברמז ובמפורש במגילת אסתר יש קשר ישיר והדוק לבנין בית המקדש. האירועים התרחשו לאחר שהחלה שיבת ציון ואף החל בנין בית המקדש ולאחר שהבניה נעצרה בצו מלכותי ממלך פרס, בין היתר בהתערבות המן הרשע.

יהודים רבים נוהגים בימים אלו לעלות להר הבית, להודות למי ששיכן שמו במקום על הנס ולהתחנן לפני המלך על ביתו ועל נחלתו. במסכת מגילה מביאים חז"ל מקרים בהם ניתן היה להקדים את קריאת מגילת אסתר וזו לשונם: "מגילה נקראת באחד עשר, בשנים עשר, בשלושה עשר, בארבעה עשר, בחמישה עשר (באדר)". נראה שניתן להקדים גם את העליה להר הבית, כפי שעשו עשרות העולים היום.

היום עלו עשרות יהודים להר הבית. העולים סיפרו על תכונה רבה מצד הערבים ועל היערכות מוקדמת של משטרת ישראל. העולים סיפרו על שקט יחסי בהר הבית ועל יחס חם ואנושי מצד השוטרים במקום.

↓ כך כתבו הבוקר הערבים. לקרוא וליהנות!

כמו אז, גם היום יש גויים שונאי ישראל שמנסים להלחם בשיבת ציון ורואים בהר הבית כמקום המרכזי דרכו ניתן לפגוע בשיבת עם ישראל לארצו. כך מדווחים אתרים איסלמיים על העליה להר הבית לקראת פורים:

"קבוצות יהודיות קיצוניות פרצו ביום שלישי בבוקר, בסער למסגד אל-אקצא דרך שער המוגרביםתחת אבטחת מוגברת של יחידות מיוחדות של כוחות הכיבוש של המשטרה. בין הפורצים היו חסידים ותלמידי ישיבות רבים.

"הקבוצות היהודיות הן חלק מארגוני מקדש, שעולים לסיורים פרובוקטיביים סביב המסגד, נתקלו בצעקות מחאה של המוסלמים.
 
"בנוסף, ארגונים יהודים שונים החלו להתכונן לקראת 'הפורים'. בפורים ערוכים התלמידים לחגוג בעיר העתיקה בירושלים. קבוצות יהודיות יצאו לצעדות סביב שעריו של אל-אקצה.

"במודעות שהפיצו ארגונים יהודים הקשורים לארגוני המקדש קראו לתומכיהם להשתתף מחר ומחרתיים בפשיטות על רחבות מסגד אל-אקצא כדי לערוך חגיגות פורים מיוחדות באל אקצא.

"המופתי של ירושלים והאזורים הפלסטיניים, השייח מוחמד חוסיין מטיל על שלטונות הכיבוש את האחריות המלאה להשלכות של התקפות אלו, ופונה לפלסטינים להגיע בצורה מתוגברת למסגד אל-אקצא מחר ומחרתיים לסכל את תוכניותיהם של הקבוצות היהודיות המקבלות תמיכה וסיוע של משטרת ישראל."

↓ לזכור לפני העליה להר הבית - משטרת ישראל איננה האויב! 

בימים האחרונים פירסמו גורמים איסלמיים קריאות מתלהמות נגד עלית יהודים להר הבית. במפגשים ובשיחות שנערכים מעת לעת עם מפקדי המשטרה בהר הבית, מביעים הללו את רצונם לאפשר כניסה חופשית ככל הניתן, מבחינתם, להר הבית.

לדבריהם, הם ימנעו ככל הניתן התפרעויות של מוסלמים בהר הבית וימנעו כל ניסיון לשבש את כניסת היהודים להר הבית. אין ספק שתפיסת העולם שלנו אינה זהה עם תפיסת העולם שמנחה את משטרת ישראל בפעילותה, אום תפיסת העולם של המשטרה מונחית על ידי ממשלת ישראל ואליה יש לבוא בטענות.

ארגוני המקדש פונים ומבקשים מכל יהודי שעולה להר הבית לנהוג בכבוד כלפי השוטרים והקצינים, אשר ממלאים את תפקידם לפי הבנתם ואשר חלקם שילמו על כך לא אחת מחיר גופני ונפשי של פציעות, פגיעות גופניות שונות והכל תוך כבילת ידיהם על ידי הממשלה.

פגיעה בכבודם של השוטרים במקום, הנתונים ממילא במתח מתמיד ובסערת רגשות תמידית, תביא בהכרח לתגובה הפוכה ולא רצויה.

מומלץ לנהוג בקור רוח גם במקרה של יחס לא הוגן והתנהגות לא הולמת. מי שנפגע או היה עד למקרה כזה, מתבקש לתעד ככל הניתן את האירוע בתמונות, סרטונים ובכתב ולפנות לארגוני המקדש לקבלת סיוע משפטי.

  • התמונות צולמו על ידי ערבים ופורסמו באתרים מוסלמיים קיצוניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה