יום רביעי, 1 באפריל 2015

נמצאה פרה אדומה תמימה

ניתן להקריב את הפסח בטומאת מת || בקרוב זה ישתנה

פרה אדומה שנמצאה בחווה קטנה במדינת ניו ג'רזי, בסמיכות לעיר לייקווד, גורמת להתרגשות רבה. הפרה, עוד מעט בת שנתיים, מגיעה לגיל שעל פי הלכה היא ראויה לשימוש להכנת אפר פרה אדומה

↓ בקהילה היהודית בארה"ב מתרגשים: האם אותרה פרה אדומה?

כמעט בת שנתיים. פרה אדומה בארה"ב
בפרק שביעי, הלכה ט' מהלכות קרבן פסח כותב הרמב"ם: "אם היו רוב הקהל טמאי מת, או שהיו הכוהנים או כלי השרת טמאים טומאת מת--אינם נדחין, אלא יקריבו כולם הפסח בטומאה, הטמאים עם הטהורים: שנאמר 'ויהי אנשים, אשר היו טמאים לנפש אדם' (במדבר ט,ו) יחידים נדחים, ואין הציבור נדחה." כלומר, בימינו ניתן להקריב את הפסח ולאכלו בטומאת מת, כמובן לאחר הטהרות משאר הטומאות."

אולם, כאשר נזכה לשוב ולהטהר מטומאת מת, כמצוות התורה, נוכל לשוב ולהקריב את הפסח בטהרה ועמו גם את שאר הקורבנות. הדבר העיקרי שדרוש לצורך הטהרות מטומאת מת, הוא מי חטאת, אשר לצורך הכנתם, יש למצוא פרה אדומה, שעומדת בכל הדרישות ההלכתיות. חקלאי יהודי בארה"ב, אשר בעדרו נמצאה פרה אדומה, בטוח שזו הפרה שבזכותה תחזור הטהרה לישראל.

כך מספר האתר שטורעם.נט: פרה אדומה שנמצאה בחווה קטנה במדינת ניו ג'רזי, בסמיכות לעיר לייקווד, גורמת להתרגשות רבה בקהילה היהודית בארה"ב. הפרה, עוד מעט בת שנתיים, גורפת תשומת לב רבה, כי היא מגיעה לגיל שעל פי הלכה היא ראויה לשימוש להכנת אפר פרה אדומה, הלכה נדירה ביותר.

הרברט סלר, בעל החווה, סיפר שהציעו לו מיליון (!) דולר עבור הפרה, אולם הוא לא מוכר אותה בשום מחיר, כי הוא רוצה להיות "ראשון בתור כשמשיח מגיע".

הפרה, שלא קיבלה שם כדי שסלר לא יהיה קשור אליה נפשית אם תובא כקרבן, שמורה ביותר. סלר טורח סביבה שלא יהי'הלה ולו המום הקטן ביותר, וכל עובדי החווה מוזהרים לא לגעת בה. היא נולדה בערב פסח תשע"ג ושמורה מאחורי גדר חשמלי למנוע ממבקרים להתקרב אליה, אולם כתב המודיע רפאל הופמן מעיד שממבט ראשון נראה שהיא אכן פרה אדומה כשרה. רבנים אמורים לבקר בקרוב ולהכריע.

סלר, בן להורים ניצולי שואה גם הסביר שבעלי חוות ניסו -על ידי הינדוס גנטי ודרכים נסופות - לגדל פרות אדומות, אלא שצבע עיניה של פרתו מוכיחות שהיא פרה אדומה טבעית ומקורית.

נמצאה פרה אדומה
 

תגובה 1: