יום רביעי, 1 באפריל 2015

משמר כהנים ראשון מתכונן ברצינות להקרבת הפסח

עִמְדוּ כֹהֲנִים לַעֲבוֹדַתְכֶם || קיצור הלכות טהרה לקראת הפסח

תרגול הקרבת הפסח תשע"ה. מתכוננים לדבר האמיתי
כהן/ לוי/ ישראל, אם אתה מאמין באפשרות שמהרה יבנה המקדש, תוכיח רצינות! ראש משמר הכהונה, המתגבשת סביב תרגולי עבודות המקדש, שלח דף הנחיות לכהנים לקראת הקרבת הפסח בארבעה עשר בניסן (יום שישי הקרוב) בהר הבית.

דף ההנחיות נכתב לאור העובדה שעדין אין אפשרות להטהר  מטומאת מת. בתנועות המקדש מאמינים, שבקרוב ניתן יהיה לפתור גם בעיה זו ולחדש את הטהרה בישראל (ר' כתבה: נמצאה פרה אדומה תמימה >>).

הדברים נכתבו לכהנים, אך נכונים לגבי כל נציגי החבורות, אשר יעלו עם הקרבן לעזרה ויתעסקו עמו. לגבי שאר העם, ניתן לטבול ביום שישי ולהזהר לפי כל הכללים האמורים מהטבילה ועד גמר אכילת הקרבן.

שימו לב! השנה יש להכניס את הקרבן על ראשו, על קרבו ועל כרעיו לתנור לפני כניסת השבת.

↓ אגרת לכהנים
 
אחי הכהנים, ה' עליכם תחיו,

יש סיכוי שתהיה לנו אפשרות להקריב קרבן פסח אמיתי על הר הבית. הכהנים של משמרת הכהונה הראשונים יהיו הראשונים שייקראו לעבוד בהקרבה, מכיון שאנחנו מתורגלים. יש הכנות שעלינו לעשות מבחינת דינה טהרה, כדי שטומאה לא תמנע מאיתנו לעבוד.

כזכור, טומאה הותרה בציבור רק בטומאת מת, ולא בשאר טומאות.כהן שרוצה לעבוד בהקרבת קרבן פסח בי"ד בניסן, צריך לטבול יום לפני כן, י"ג בניסן. אם יטבול רק בי"ד בניסן, יהיה טבול יום עד הלילה, וטבול יום פסול לעבודה. מאותה סיבה צריך להטביל את בגדי הכהונה בי"ג בניסן, שהרי אסור להכניס בגד טמא או טבול יום לעזרה.

אחרי הטבילה, חובה להישמר ממגע עם אב הטומאה, כגון שרץ מת, נבילה, אשה נדה או יולדת, או כסא או מטה שאשה נדה או יולדת ישבה עליה (משכב ומושב של נדה או יולדת הם אב הטומאה). גם ישיבה על כסא שטמא טומאת מושב, בלי לנגוע בו, מטמאת את היושב. לכן יש להקפיד לשבת ולשכב רק על כסא או מיטה מפלסטיק שאינו מקבל טומאה, או על כסא או מיטה שמעולם לא ישבה עליהם אשה נדה או יולדת.

גם רוק של אשה נדה הוא אב הטומאה, וצריך להישמר ממנו.כהן שגר רחוק מהר הבית לא יוכל לנסוע לשם בי"ד ניסן כיון שהמושבים במכונית ובאוטובוס הם מן הסתם אב הטומאה, בגלל ישיבת אשה נידה.

בע"ה נמצא דירה ליד הר הבית, ומיד אחרי הטבילה בי"ג ניסן, ניכנס אליה כל הכהנים, ויהיו שם רק כסאות ופלסטיק ומזרונים חדשים או מזרנים של גומי אויר (בלי עטיפת בד), שאינם מקבלים טומאה. ובשעה היעודה, נלך ברגל להר הבית, תוך זהירות לא לנגוע באשה או בכסא בדרך.

לא יהיה קל - אבל יהיה שווה!

ויהי רצון שנכה לאכול השנה מן הפסחים אשר יגיע דמם על קיר המזבח לרצון.

3 תגובות:

  1. 1. גם בועל נידה טמא טומאת אב הטומאה כנידה וטמא לשבעה ימים
    2. בגדים ונעליים סינתטיים לא מקבלים טומאה (ככה"נ גם אם יש מיעוט שהיה ראוי לקבלת טומאה כמו 25 אחוז צמר וכדו')
    3. הטבילה של המנויים צריכה להיות לפני שחיטת הפסח ( למרות שהם טבולי יום) ולכן רצוי לטבול לפני חצות
    4. גם הכלים שהבשר נוגע בהם צריכים להיות טהורים (לפחות מטומאות אחרות שאינן טומאת מת) ובמידה שהם כלים המקבלים טומאה צריכים טהרה כמו הכהנים לכן עדיף שיהיו מפלסטיק או אבן וכדו' שאינם מקבלים טומאה במידה שהדבר אפשרי פרקטית והלכתית מסיבה זו כדאי שהתנור יהיה חפירה באדמה.
    5. כל מחוסר כיפורים (לטומאה) לא יכול לאכול מהפסח (וקרבן מחוסר כיפורים לא דוחה את הטומאה) לכן בימינו למרבה הצער כל אישה שהייתה בהריון לא יכולה לאכול מהקרבן
    6. גם מסיבות שקשורות להלכות קרבן פסח כדאי להשיג כמה שאפשר שיתו"פ עם אנשים מהוואקף (בנוסף לסיבות אחרות, וראוי להשקיע בזה הרבה תבונה ומחשבה ולא להיגרר אחרי המתלהמים, וכן הרבה כסף, וכן בודאי שיש חיוב של חומש נכסים לקרבן הפסח) כדאי גם לזכור שלוחות שניות שניתנו בצינעה נתקיימו.
    7. דבר יותר ניתן לשיחזור הוא הנהגת טהרת המצורע שהסיבה היחידה שלא הונהגה בפועל במאות האחרונות רק כי ההלכה קובעת שמי שלא מכיר את כל מראות המצורע לא יכול לפסוק בזה ולא היו כאלו שהכחרו את המראות והיום בימינו בשילוב הרפואה ניתן ללמוד ולהכיר את כל מראות הנגעים ואף להיעזר באלבומים צבעוניים, מצווה זו נוהגת גם בלי מקדש הטהרה לא דורשת קרבנות אלא ציפורי מצורע וניתן לבצעה גם מחוץ למקדש ואולי כך נתקדם עוד צעד בהשבת העבודה

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. כל האוכלים מקרבן פסח אחד נקראים חבורה אחת וצריכים לאוכלו יחד בבית אחד (אולם או חדר אחד) וכל בני חבורה נפרדת (קרבן נפרד) אוכלים במקום נפרד ואם הם בחדר אחד צריכים מחיצה נפרדת ואסור להוציא מן הבשר החוצה מאותו החדר , ברגע שנזכה להקריב קרבן פסח ראשון נוכל לשכור אולם ( למבינים נפסק שבירושלים התקדשו גם גגים ועליות ועוד סיבות שכתב הרדבז )
      2. עוד כאלו שלא יכולים להשתתף בקרבן מלבד הטמאים אדם שלא שומר מצוות דוגמה נדירה נוספת מי שיש לו תינוק שהיה חולה והבריא בי"ד ועדיין לא נימול עד ההקרבה או מי שהוא עצמו לא נימול כלל מחמת מחלה (בעבר חולי המופיליה לא היה ניתן למול)

      מחק
  2. לא כל הריון מחייב קרבן לכן הפלה מוקדמת צריכה שאלה

    השבמחק