יום רביעי, 8 באפריל 2015

סקירת ביניים: הכבדה משטרתית קשה על העולים לרגל להר הבית בימי החג

חרות בחג החרות? || לא ליהודים

הר הבית. עולים לרגל בחג המצות
כבר מן היום הראשון של חול המועד המשטרה אוסרת כניסת יהודים חופשית להר הבית. כמה מאות יהודים זכו לראות וליראות בהר הבית בימי החג. מאות יהודים אחרים נותרו מאוכזבים מחוץ להר.

גם אלו שזוכים לעלות להר הבית, נאלצים ללכת בקצב מהיר, לא להפרד מהקבוצה, לא להתפלל ועוד מגבלות כיד הדמיון הטובה. חלק גדול מהעולים נאלצים להסתפק במסלול קצקצר ויציאה תוך שתי דקות.

↓ כך נראה חג החירות בהר הבית


פסח בהר הבית. הסתה ערבית בגיבוי משטרתי

הר הבית. עולים לרגל בחג המצות
המשטרה מקבצת את העולים לשיירות, בתואנה של אבטחה, מפצלת אותם לקבוצות קטנות בנות 10-13 יהודים בכל אחת, ומאלצת את העולים להיפרד גם מבני משפחה ואפילו מילדים, כדי לא לחרוג מגודל הקבוצה.

המשטרה לא מאפשרת לאף יהודי נוסף להכנס להר הבית, לאחר שהיא מכניסה קבוצת בודדת של יהודים לאתר. בכך מקלה המשטרה באופן אבסורדי על המתפרעים להתמקד ביהודים ולהתפרע נגדם. במקום לפזר ולבזר את המתנפלים.

הר הבית. מחבלות מוסלמיות מול עולי רגל בחג המצות
לחלק קטן מהיהודים שזוכים להיכנס להר ניתן לסובב את הר הבית, השאר מובלים על ידי המשטרה ב"מסלול לחץ". הם נדרשים להתקדם במרוצה ליציאה מידית. "מסלול הלחץ" כולל כניסה, הצצה, ויציאה מיידית מהשער הסמוך. המשטרה אינה מאפשרת את מסלול הביקורים הרגילים בימות השנה, בטענה של מתיחות בשטח.

לעומת המוסלמים, הרשאים להכנס להר הבית במשך כל שעות היממה, ליהודים מוקצות שעות ספורות - ארבע וחצי שעות בלבד בזמן שעון קיץ. אלו גם השעות המוקצות לתיירים, אך התיירים עוברים ללא בידוק קפדני ורשאים לשהות בהר ללא הגבלה במשך כל שעות הפתיחה.

↓ יום שני - ברכת כהנים בכותל, הר הבית שומם מיהודים

הר הבית. מחבלים מוסלמים מול עולי רגל בחג המצות
ביום שני מנעה המשטרה את כניסת היהודים הרגילה לאורך כל שעות הכניסה. המשטרה אפשרה ליהודים רק את "מסלול הלחץ" בגלל לחצי אבטחה שגורמת ברכת הכהנים שהתקימה מחוץ להר הבית.

במשך למעלה משעה מנעה המשטרה כניסת ילדים יהודים. לטענת המשטרה היו בהר כמה מוסלמים רעולי פנים המתנגדים לעליית יהודים להר הבית, והיא מנועה מלעוצרם או אפילו להוציאם מרחבת ההר. 

אחד העולים שהתכתב במכשיר הטלפון, אויים היום על ידי שוטר במקום, שהוא יסולק מההר, אם לא יכניס מיד את המכשיר לכיסו. לדברי השוטר הטלפון עלול לשמש כמכשיר תפילה האסורה ליהודים בהר הבית.

↓ התנכלות שיטתית ביהודים

הר הבית. מחבלות מוסלמיות מול עולי רגל בחג המצות
בחג עצמו הר הבית היה סגור כליל בפני יהודים. לדברי המשטרה היא לא יכולה לפתוח את הר הבית ליהודים בימי שישי ושבתות ללא אישור הדרג המדיני. אי לכך גם ביום החג האחרון של פסח הר הבית יהיה סגור בפני יהודים.

כל העולים בחג חוו חוייות קשות מצידם של מטילי אימה מוסלמים ורעולות פנים. הללו מתגודדים בשטח תמורת שכר, ומתנפלים בצעקות, גידופים, נאצות וקריאות הסתה נגד כל יהודי העולה להר. השוטרים הרבים הפרוסים במקום טוענים שלמרות החוק, הדרג המדיני מונע את מעצר מטילי האימה, והמשטרה מנסה להתמודד מולם באמצעים אחרים.

אימתם של המתפרעים המוסלמים פועלת גם מחוץ להר הבית. לראשונה המשטרה אינה מאפשרת ליהודים לשיר או אפילו לשהות ביציאה מהר הבית מחוץ לשער. המשטרה מגרשת את היהודים מרחוב השלשלת כליל, עד לרחוב שער הגיא, לא פעם גם באמצעות אלימות נגד היהודים.

הר הבית. עולים לרגל בחג המצות
↓ ביבי תתעורר

במטה ארגוני המקדש קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את ההתנכרות להר הבית, את אפליית היהודים לרעה במקום, ואת מסירתו לידיהם של מתפרעי הוואקף המוסלמים תוך כניעה לדרישות הירדנים. חובה לאפשר כניסת יהודים חלקה ומהירה להר הבית, ללא הצקות וגידופים של מוסלמים מוסתים, לפחות בחגי ומועדי ישראל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה