יום רביעי, 15 ביולי 2015

כנס פרה אדומה: האבידה חוזרת אחרי 2000 שנה

הפרה האדומה חוזרת || מכון המקדש מטפל בה

מכון המקדש פותח בפרוייקט השאפתני ביותר בתולדותיו - החזרת הטהרה לעם ישראל.

בכנס מיוחד שייערך מחר (יום חמישי) בהר ציון, יציגו דוברי המכון את הפרוייקט השאפתני, אשר עתיד לשנות את פני ההיסטוריה ולהסיר את אחת המניעות הגדולות ביותר להחזרה מלאה של עבודת המקדש למקומה.

↓ פרטים על הכנס

הכנס יתקיים מחר - יום חמישי כ"ט תמוז תשע"ה (16 ביולי) בשעה 15:30.

מקום: אולם היכל דוד, סמוך לקבר דוד המלך בהר ציון.

↓ רקע כללי


לפני יותר מאלפיים שנה נשחטה הפרה האדומה האחרונה על ידי הכהן הגדול ר' ישמעאל בן פיאבי. לפי המסורת הפרה הבאה תישחט על ידי מלך המשיח.

מאפר הפרה האדומה מכינים את מי החטאת (מי נידה), אשר באמצעותם ניתן לטהר טמאי מת מטומאתם. הדבר נחוץ, שכן על טמאי מת אסורה הכניסה למקדש, העבודה בו ואכילת בשר הקורבנות ועוד.

הערה: יש לציין שהכניסה להר הבית (מחוץ לסורג המקיף את המקדש) מותרת לכל הדעות לטמאי מת ואסורה רק לטמאים שטומה יוצאת מגופם - טומה אשר ניתן להטהר ממנה גם בימינו באמצעות טבילה במקוה או במקרים חריגים - לטבול במעיין ניתן להלכות המפורטות הכנס לקישור: http://the--temple.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_16.html?spref=bl) .

למרות שההלכה מתירה עבודות מסויימות במקדש וכניסה במצבים מסויימים למקדש גם לטמאי מת, הרי שהמצב האידאלי שיאפשר את חידוש העבודה במלואה בצורה המהודרת ביותר, הוא על ידי הטהרות של מרבית העם והכהנים באמצעות מי חטאת כאמור.

http://www.redcow.co.il/#
צילום מסך של הדף הראשי באתר החדש
לפי מסורות שונות, היו יחידים ששמרו אפר פרה אדומה עד לפני כ-1600 שנה, אולם כיום לא ידוע לנו על אפר פרה אדומה ולא נותר לנו, אלא לחדש את הכנת אפר הפרה האדומה כבימי קדם.

↓ האתר החדש

מכון המקדש הקים אתר חדש, המביא את רקע על הפרה האדומה ועל הגידול של העדר החדש בארץ. ניתן לצפות ברטון מרתק, לצפות בתמונות, לקבל קרע כללי ותשובות לשאלות נפוצות וכמובן לתרום למידם האדיר בראשותו של הרב חיים ריצ'מן שליט"א.

קישור לאתר: http://www.redcow.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה