יום שני, 17 באוגוסט 2015

מה גרם לרב דוד מנחם לעלות לראשונה להר הבית?

ניסה להשפיע על אנשי דת מוסלמיים || בינתיים ללא הצלחה

דף הפייסבוק המרתק של הרב דוד מנחם עוסק בתחומים שונים ומגוונים. עד היום נמנע הרב דוד מנחם מלעלות להר הבית, תוך קבלת מרות רבותיו שהורו להמנע לעת עתה מעליה להר הבית.

למרות הדברים ניכר מדברי הרב, שהוא העריך את עולי הר הבית וחש הזדהות עמם וכאב את עלבונם, שהוא בעצם עלבון האומה.

בעקבות ההשתוללות המתוזמנת והממומנת היטב של אספסוף ערבי בהר הבית, החליט הרב לעשות מעשה והודיע על כך לקוראיו הרבים בפייסבוק.

↓ החלטתי לעלות להר הבית/ הרב דוד מנחם

הר הבית,

קשה לי מאוד לעבור על דברי רבותי שאסרו את העלייה להר הבית, אך יותר קשה לי חילול השם הנעשה בו.

האירועים האחרונים בהם ראינו מוסלמים שמשקרים במצח נחושה כלפי היקר והקדוש לנו גרמו לי לשנות דעתי. כמעט בכל הפגישות שהייתי בהם עם אנשי דת מוסלמיים העליתי את הסוגיה הזו. אמרתי להם שאני אוחז בשיטה שאסור לנו לעלות להר ועם זאת אני דורש בשם ה' שיפסיקו את תופעת הנשים הצועקות "אללה אכבר" כלפי כל עולה יהודי להר. בהתנהגותן המבחילה הן מחללות שם אלוהים. הסברתי שההר הוא בית ה' ועל כן ההליכה בו חייבת להיות בכניעה מוחלטת כלפי אלוהים. לצערי, עדיין לא מצאנו מספיק אנשי הלכה אמיצים בעולם המוסלמי שיעצרו את ההידרדרות הזו.

על כן, בזמן הקרוב, בלי נדר, אחר שאטהר עצמי במי מקווה ובמי הדעת, אעלה ההרה בשפלות כלפי מי ששכן שמו בו ובקריאה לשלום. אזמין לעלייתי כמה מחברי המוסלמים ואתפלל שם בליבי בעברית ובערבית לימים שבהם שם אלוהים ייזכר רק מתוך פנייה אמיתית אליו ולא כקנטור בין אנשים ודתות.

תגובה 1: