יום שני, 21 בספטמבר 2015

תסכול כעס וזעם - חוויות מעלייתי אתמול להר הבית

לאן נתניהו חותר  || האם הוא מנסה להביא לפיצוץ?

תסכול כעס וזעם - אין מילים טובות יותר לתאר את התחושות שלי אחרי העליה אתמול להר הבית.

↓ אסף פריד מספר על חוויותיו מהעליה להר הבית עם ישיבת מקור חיים

לפני כשבועיים פנה אלי בני הגדול בעז הלומד בכיתה י"א בישיבת מקור חיים בבקשה שאעזור לו לארגן עליה של תלמידי מקור חיים להר הבית. הוא ארגן הכל בעצמו, קבל אישורים מהישיבה ארגן שני אוטובוסים, מצא גם דרך לממן אותם ושכנע כ70 בחורים מהישיבה להצטרף לעליה.

"ארגנת הכל" אמרתי לו, "מה אתה רוצה ממני?", שאלתי. "אני רוצה שתתאם את העליה עם המשטרה, כך שבטוח נוכל להכנס להר הבית" ענה לי.

באופן עקרוני אני מתנגד לתאום עליות עם המשטרה, כמו שלא מתאמים הליכה לבית הכנסת או נסיעה לקבר הרשב"י כך לא צריך לתאם עם איש עליה להר הבית. מקום קדוש אמור להיות נגיש לכולם כל הזמן. זה החוק וכך זה קורה בכל מקום בארץ ובעולם. אבל אחרי התייעצות עם כמה חברים החלטתי כן לתאם את העליה עם המשטרה. עשיתי זאת משתי סיבות, הראשונה באמת לא רציתי לקחת סיכונים שאחרי כל ההתארגנות הזאת, ולהגיע למצב שתלמידי מקור חיים לא יזכו לעלות להר. הסיבה השניה היא רציתי לבחון את המשטרה, המשטרה פרסמה לפני מספר שבועות שהיא מבקשת מהעולים לתאם את הביקורים מראש, אחרי שיחה עם מפקד מרחב דוד הפורש אבי ביטון, הבנתי שהמשטרה רוצה לשפר את היחס לעולים ולכן מבקשת לתאם עליות מראש כך שהיא תוכל להתארגן טוב יותר. אמרתי לעצמי וגם כתבתי זאת למשטרה, אני מתאם איתכם את העליה הזאת, אבל מבחנתי זה פיילוט.

במשך כל השבוע שעבר הייתי בקשר עם לשכת מפקד מרחב דוד, רק הערה קטנה למי שלא מכיר את המשטרה, מרחב במשטרה זה כמו חטיבה מרחבית בצה"ל ובראשה עומד ניצב משנה, דרגה מקבילה לאלוף משנה בצה"ל. העברתי להם רשימות מסודרות עם שמות כל התלמידים העולים להר בציון מספר תעודת הזהות שלהם, כדאי שלא יהיו טעויות גם טרחתי ובדקתי את חוקיות מספרי תעודות הזהות אחד אחד עם תוכנה מתאימה. כמובן אחרי כל מסמך כזה שנשלח בפקס (המשטרה משום מה לא מקבת אימלים) צריך להתקשר (רבע שעה) ולברר שהפקס הגיע (המשטרה הרי לא תתקשר אליך...) והכל שריר ברור וקיים.

אתמול, הגענו להר הבית בשעה 08:30 השעה שתאמנו מראש, השוטר שעמד לבדו בכניסה לשער המוגרבים, בכלל לא ידע על הקבוצה הזאת, הוא אף סרב לקבל מבעז את הרשימות המסודרות שהכנו. אחרי מספר טלפונים לכל הקצינים במרחב, הסכים השוטר להכניס אותנו להמתנה, "יש לי 50 איש תחכו אולי תכנסו בסוף" אחרי המתנה של שעתיים חצי שעה לפני סגירת ההר, הכניסו אותנו בקבוצות קטנות של 20 נערים לסיבוב של שלוש דקות, כניסה להר הבית, ויציאה מידית דרך שער השלשלת כאשר כל העליה מלווה בצעקות של הערבים (עכברים עכברים) ושל המשטרה (מהר מהר) אי אפשר להדריך, אי אפשר להסביר, אי אפשר כלום, בקושי להצטלם נתנו לנו. אפילו את מעט ההדרכה הבסיסית עשיתי תווך כדי הליכה. ביציאה מההר אמרתי כמו שאני אומר תמיד ב-25 שנות עליותי להר, "יהי רצון מלפניך שנבנה את בית המקדש, וכאן נעבודך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות" אחד השוטרים, ילד בן 24, דרש ממני תעודה מזהה ורצה לעצור אותי. רק התערבות הקצין הצילה אותי מסיום העליה בתחנת המשטרה.

כמובן שכל התוכניות היפות השתבשו לחלוטין, בעז בקש מהרבנים ישראל אריאל ויהודה קרויזר להדריך את התלמידים, אבל השוטר שעמד בכניסה חילק את התלמידים לקבוצות קטנות של 20 לפי סדר הרשימות שהגשנו למשטרה (שהיו ממוינות לפי א"ב) ולא הסכים לתת לנו לאגן את הקבוצות וכך יצא שהרב קרויזר והרב אריאל נכנסו ביחד עם עולים אחרים ואילו רוב תלמידי הישיבה נכנסו בכלל בלי הדרכה, ואילו אני שבכלל לא היתי אמור להדריך מצאתי את עצמי מנסה להדריך את אחת הקבוצות.

הבוקר שמעתי באמצעי התקשורת שראש הממשלה נכנע לטרור האיסלמי ולדרישת הבובה המולך בירדן, החליט, לצמצם עוד יותר את עליות היהודים להר הבית.

לא ברור לי מה עוד אפשר לעשות בשביל לקבל בהר הבית את מינימום זכויות האדם הבסיסיות ביותר, האם במדינת ישראל זכויות אדם, חופש דת, חופש תנועה וחופש פולחן הם זכויות השמורות למוסלמים בלבד???

מערכת המכפלה חולקה בין יהודים לערבים אחרי שדוקטור גולדשטיין עשה שם מה שעשה.

האם רק במעשים כאלו מקבלים את הזכויות האלמנטריות במדינת ישראל?

האם צדק עמי איילון שאמר "הישראלים מבינים רק כח"?

האם נתניהו מנסה להוציא לדוקטור ברוך גולדשטיין הי"ד צו 8?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה