יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

אמילי עמרוסי מספרת על תפילה שבשתיקה

אף מצלמה לא תמנע מיהודי להתפלל בהר הבית || אמילי עמרוסי
כאות הוקרה לטרור המוסלמי הרצחני, הודיע נתניהו באופן רשמי על איסור תפילה בהר הבית ליהודים בלבד. אמילי עמרוסי לועגת לאיסור ומספרת על תפילה יהודית בשתיקה בהר הבית שהביכה את הואקף
↓ אלף מצלמות לא ימנעו ממני להתפלל/ אמילי עמרוסי


האיסור על יהודים להתפלל במקום הכי קדוש להם (המקום היחיד שקדוש להם) לא חדש. כל מי שעולה להר מכיר את הנוהל המשפיל, בלי ההצהרות האמריקניות, של איש וואקף שעוקב אחריך ואחר שפתיך. אם ראה אותך ממלמל משהו - מיד למעצר או לעוף בבעיטה מההר. עליתי כמה פעמים בטהרה להר הבית ובכל פעם הרגשתי את הגלות הזאת. אסור להגיד שום דבר בלחש, שום משפט, ברכה, פסוק. במגנומטר בכניסה מפשפשים בארנקך ומחרימים 'תפילת הדרך' וכל פתק מעוך שיש עליו מילים בעברית, שמא מדובר בתפילה. 
באחת העליות להר עמדנו מול מקום קודש הקודשים והחלטנו לשתוק.
עמדנו מול מקום המקדש ושתקנו. 

ככה, קבוצה של 20 ומשהו איש, עומדים בדממה. כמו צפירת יום הזיכרון.
לא עשינו את התרגילים המוכרים (לעשות כאילו נפל לך טישו ולהתכופף כדי להשתחוות; להגיד קטעי תפילה בנימה של שיחה אגבית; להתפלל במלמול תוך כדי הליכה, רחוק מעיני הוואקף).
רק עמדנו ושתקנו. והשפתיים לא נעו. ואיש לא אמר מילה. 

אנשי הוואקף התגרדו במבוכה. אי אפשר להעיף אותנו מההר על שתיקה. אפשר לזרז אותנו, לגעור בנו, אבל השתיקה נמשכה והתארכה. הם ממש התעצבנו. איך הם שותקים היהודים האלה. בסוף העיפו אותנו אל היציאה, כשהם מזעיקים במכשירי הקשר עוד כוחות. 

הספקנו לשתוק קצת במה שהיה אחת החוויות הרוחניות החשובות שעברתי.
תפילה היא מסע פנימי של הנפש.אין אף מצלמה בעולם שיכולה למנוע תפילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה