יום שישי, 11 בדצמבר 2015

דרשו להסיר את הצלם מההיכל, המשטרה חסמה

צעדת חנוכה להר הבית || חוזרים להר

עשרות צועדים השתתפו בצעדת 'חוזרים להר' בדרכם להדלקת נרות בהר הבית  הדרישה המרכזית של הצועדים: "להסיר את הצלם מההיכל"  המשטרה חסמה את הצועדים בשער יפו  שניים מהצועדים נעצרו

↓ חוזרים להר, מורידים את הצלם

עשרות פעילי תנועת ''חוזרים להר'' שביקשו לצעוד אתמול (חמישי) מכיכר ציון בירושלים לעבר הר הבית, נבלמו על ידי המשטרה בשער יפו.

הפעילים יצאו מכיכר ציון בתהלוכת לפידים וקראו לממשלת ישראל להוריד את המסגדים מהר הבית ולבנות את בית המקדש. כשהגיעו הפעילים לשער יפו סגרה המשטרה את האזור, סירבה לאפשר לפעילים להמשיך בצעדה ודרשה מהם לפנות את המקום.

כוחות גדולים של משטרה בלמו את הצועדים ולאחר מספר דקות של המתנה בשער יפו, החלו שוטרים ואנשי משמר הגבול ממשטרת מרחב דוד לפנות את פעילי התנועה בכוח. השוטרים אף עצרו את רפאל מוריס, יו"ר תנועת ''חוזרים להר'' ופעיל נוסף.

לאחר חסימת הצעדה בשער יפו המשיכו הפעילים לצעוד דרך שער שכם לכיוון הר הבית, עד שנחסמו על ידי כוחות משטרה בסמוך לשער השבטים.

רפאל מוריס אמר בתגובה למעצרו כי "התנהלות המשטרה מחפירה. במקום לאפשר לפעילים לצעוד אל תוך העיר העתיקה נכנעה המשטרה שוב לטרור הערבי". מוריס הוסיף, "אנחנו רוצים להמשיך את מה שהחשמונאים עשו, מה שהם רצו, להדליק את המנורה בהר הבית ולטהר את ההר".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה