יום שני, 7 בדצמבר 2015

מדהים בעיניי לגלות כמה שאנחנו מתאמצים להדחיק

די להדחקה || להדליק את הנרות במקום המקדש בהר הבית

למה סטודנטים למען הר הבית מדליקים נרות ליד הר הבית?  למה הם לא מסתפקים בהדלקת נרות בחוג המשפחה?  לאן הם חותרים? האם הם מסתפקים בהדלקת נרות ליד שער המוגרבים או שהם שואפים הלאה?  תום ניסני, העומד בראש סטודנטים למען הר הבית עונה על השאלות  התמונות מהדלקת נר שני של חנוכה הערב ליד שער המוגרבים.

↓ מאת: תום ניסני/ סטודנטים למען הר הבית


כמה שאנשים ברחבי הארץ מדליקים חנוכיה כי זה כיף ... וכמה שסופגניות זה משמין או לא משמין ... מבלי להעמיק, לנצח את הבורות וההדחקה ולהבין שבעצם כולנו מוותרים.

הדלקת הנרות בחנוכיה בחלון ולא במנורה בהר הבית, היא ויתור. ויתור שאין לנו זכות לבצע.

וגם אני עצמי - כך נהגתי עד לאחרונה. מערכת חינוך חלולה כמו שלנו לא הסבירה לי מגיל ינקות מהו באמת חג החנוכה ולמה נלחמו קומץ של יהודים מול צבא יווני עצום. גם בבית לא זכיתי להבין זאת.

על הנייר אני עצמי "חילוני", גג "מסורתי" שלמד בקיבוץ רוב חייו. נכון, אז מה ?
זה נותן לי לגיטימציה לבורות ? לא ולא.

אבל היום האמת עומדת לי מול הפרצוף ולא מרפה: מה זה בעצם חנוכה ?

ליהודה המקבי היה הרבה יותר קשה מאשר לנו. הגורמים בהם נלחם למען עמו ולמען הגשמת שאיפותיו היו עצומים. אך הוא העדיף מימוש לאומי וכבוד על פני ויתור ונסיגה.

וכיום, כששטח הר הבית כבר שלנו תאורטית כמעט 50 שנה, טרם השכלנו ללכת בדרכי יהודה ואלעזר. טרם החלטנו שזה שלנו.
אין לי אשליות שזה יקרה מחר.

יש לי לכל הפחות תקווה שעם ישראל לא יכנע לבורות ולחגיגות חנוכה שטחיות וחסרות תוכן, ויתחיל לחגוג את חנוכה על-אמת ומתוך ציפייה ודרישה לטיהור והשבת הר הבית.

אם אתם מציינים את החג כחלק מהוויה חברתית ומשפחתית בלבד - פספסתם. הפסדתם. ומי כמוני יודע את זה היטב. צאו ולמדו, חזרו לשורשים שלכם וחנכו את ילדיכם לאמת.

על כן בעיניי הדלקת הנרות בה נכחתי אתמול בשערי הר הבית (ושתתקיים גם היום ב-19:00) הייתה חשובה מאלף הדלקות בבית פרטי. כי זה הבית הלאומי שלנו.

והגיע הזמן שנעריך ונשחזר את שעשו אבותינו - יהודה אלעזר ומתתיהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה