יום שני, 8 בפברואר 2016

צפו: מעצר לילי בגין שירת ההמנון הלאומי

מדינה עוצרת אזרח על שירת ההמנון הלאומי || אבסורד

לאחר שש וחצי שעות עיכוב בתחנת המשטרה החליטה המשטרה לעצור את תלמיד הישיבה אברהם פואה למשך הלילה, לאחר ששר בהר הבית את שירת התקווה להיות עם חופשי בארצנו.

↓ עולם הפוך

ראש ישיבת חיצים הרב מיכאל פואה מספר: "בננו אברהם נעצר היום בהר הבית לאחר שהחל לשיר התקווה. הוא הותקף באלימות על ידי שוטר שניסה לחסום את פיו, ועתה הוא עצור.

"אנו סבורים שהגיע הזמן להפסיק את המצב ההזוי בו יהודים לא יכולים להיות חופשיים במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. הכניעה לתכתיב הטרור המוסלמי בהר הבית, שומט את הזכות שלנו להחשב כמדינה ריבונית והופך את הביטוי יהודית ודמורטית לחסר ערך.

"אנו קוראים לממשלת ישראל ולעומד בראשה להורות על שחרורו המיידי של בננו מהמעצר והחזרת הריבונות וחופש התנועה והתפילה ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית". 

בצהריים עלה אברהם פואה עם חבריו בישיבת מרכז הרב, שם אמר: "אנחנו נמצאים פה מול קודש הקדשים, בזמן שבו אנחנו נזכרים במלחמת עמלק. המלחמה הראשונה, שעם ישראל נלחם מול עמלק, והתברר שזה לא מלחמה של אחד מול השני. זו מלחמה אמיתית. מלחמה שבה עם ישראל בשביל לנצח הוא מביט למעלה, מביט לשמים, ועל ידי זה כשהוא מתמלא ורואה את ידיו של משה, ככה הוא מנצח את עמלק.

"פה כשאנחנו עומדים מול קודש הקדשים", הוסיף פואה, "ואנחנו חווים כל כך הרבה קשיים בעם ישראל, אנחנו יודעים שהאפשרות לנצח את המלחמה הזו, היא להביט מול מקום קודש הקדשים. ולהתמלאות רק באמונה ובתקווה, ש"כל עוד בלבב פנימה".

אחד מקציני הר הבית שנכח במקום הסתער על פואה, והורה לעצור אותו במקום. שוטר אחר תפס אותו באלימות, סתם את פיו כדי למנוע את המשך שירת התקווה. לטענת המשטרה שירת התקווה בהר הבית עלולה להפר את הסדר הציבורי, למרות שבמקום לא נכחו מוסלמים מלבד השוטרים ומטרידי הוואקף.

במטה ארגוני המקדש מגנים את סתימת הפיות בהר הבית. לא יעלה על הדעת שיהודי שעולה להר ושר לעצמו התקווה, יסתכן במעצר משטרתי. אין למשטרה שום סמכות חוקית להרחיב את איסור התפילה בהר הבית, שגם הוא אבסורדי ומקורו בכניעה שערורייתית לאיומי טרור ולחצי מדינות זרות.

רק לפני חודש בית המשפט גינה צעד משטרתי דומה, כאשר עצרה יהודי שנשא כפיו בהר הבית. בית המשפט אסר על המשטרה להרחיב את איסוריה בהר הבית, בלי הודעה רשמית ומראש.

אנו מצפים מהשר ארדן, להסיר מהר הבית את המדיניות הקלוקלת שהשאירו במקום ניסו שחם ואהרונוביץ. ולהחזיר את זכויות היהודים להר הבית, לרבות זכות התפילה וחופש הדת.

↓ התקווה? לא בהר הבית


התקווה - ההמנון הלאומי

כּל עוד בַּלֵּבָב פְּנִימָה
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה
וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח קָדִימָה
עַיִן לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה. 

עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ
הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם
לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ
אֶרֶץ צִיּוֹן וִיְרוּשָׁלַיִם.


בית מתוך תקוותנו/
השיר אשר שני בתיו הראשונים נקבעו כהמנון הלאומי

כָּל עוֹד חוֹמַת מַחֲמַדֵּינוּ
לְעֵינֵינוּ מוֹפָעַת,
וְעַל חֻרְבַּן מִקְדַּשֵׁנוּ
עַיִן אַחַת עוֹד דּוֹמָעַת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה