יום חמישי, 10 במרץ 2016

חוצפה! המשטרה פגעה בכבוד הרב קרויזר שליט"א

חודש חדש בהר הבית || התחלה צולעת

עולים רבים בהר הבית לכבוד ראש חודש  פגיעה חמורה בכבודו של הרב יהודה קרויזר שליט"א  המשטרה מנעה בשרירותיות ולא הסבר את עליית הרב להר הבית  פעילי המקדש מוחים

↓ פגיעה בכבוד התורה ובכבוד המקום

הרב קרויזר עם רבנים בהר הבית (שלישי משמאל בחזית)
כמנהגו מדי חודש בחדשו הגיע היום רבה של מצפה יריחו וראש ישיבת הרעיון היהודי, הרב יהודה קרויזר שליט"א להר הבית. הרב הגיע בלווית אביו ומספר תלמידים וביקש לעלות ההרה. השוטר בכניסה פנה אל הרב בראש מורכן והודיע לו שמ"סיבות מסווגות" הוא מנוע מלעלות להר הבית.

הרב יהודה קרויזר שליט"א ומלוויו הופתעו מחסימתו השרירותית בכניסה להר הבית, שכן מלבד היותו של הרב, תלמיד חכם מובהק בעל שיעור קומה ומלבד היותו רב לתלמידים רבים, מדובר באדם עדין ועניו, אשר שמו לא נקשר מעולם לעימות כלשהו.

לאחר בירור קצר נמסר לרב שליט"א שהוא נדרש להגיע לקישלה למודיעין במרחב דוד ולאחר מכן יותר לו לעלות ההר. הרב הביע חשש שמדובר בניסיון לחץ מצד השב"כ במטרה לפגוע בו או בתלמידיו ולכן אינו מתכוון בשלב זה להפגש עם איש מהמשטרה או מהשב"כ עד שיתאפשר לו לשוב להר הבית.

חסימת כניסתו של הרב קרויזר להר הבית, העלתה תסיסה והתמרמרות קשה בציבור העולים להר, ובקרב בני היישוב שלו מצפה יריחו.

בתנועות המקדש הביעו זעם רב על הפגיעה הקשה בכבודו של כבוד הרב יהודה קרויזר שליט"א ומודיעים שלא יעברו על כך לסדר היום. פעילים מרכזיים כבר פנו בדחיפות למפקד מרחב דוד בדרישה לאפשר לרב לעלות להר הבית בכבוד הראוי לו.

הרב קרויזר הוא מוותיקי הרבנים העולים להר הבית בטהרה, בעל אופי מתון ומחבר ספרים רבים בענייני העלייה להר הבית וחידוש מצוות המקדש בימינו.

היום עלו להר הבית כמאה יהודים לרגל ראש חודש. יחד עם ראש ישיבת ניר בקרית ארבע, הרב נעם וולדמן. העולים דיווחו שמלבד צעקות המוראביטון בדרום ההר, הם זכו ליחס סביר בהר הבית, אם כי המשטרה סירבה להכניס יותר מעשרים יהודים בכל שטח ההר בו זמנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה