יום ראשון, 24 באפריל 2016

דעה: התהום עם המשטרע

תהום עמוק
 התיאום || א' חול המועד סוכות שנת 2008 תשס"ט | יהודה גליק מתאם מראש עם המשטרע עליית הקהל 1000 יהודים להר, מגיש לקצין רשימה עם אלף ת.ז. || התוצאה: שעה 7:30 על הבוקר יהודה נעצר בכניסה להר הבית

מצחיק ועצוב

מידי כמה שנים, קמים אותם חכמים שלא לומדים מהטעויות שלהם עצמם, ושוב 'מתאמים עם המשטרה', פעם זה בהגשת רשימות ת.ז. פעם זה בלקבוע תורים חודש קודם וכו'

זה התחיל עם הרב הצדיק 'יהודה גליק', בשנת 2008, עם תיאום מלא מוחלט של עליית 'הקהל' במוצאי שנת השמיטה עם שלל הבטחות והתחייבויות מצד המשטרה, המשיך בעליות של ישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומים, עליות חרדים מתואמות, ועוד כהנה וכהנה, קבוצות, ארגונים, מוסדות, ואגודות.

המכנה המשותף של כולם הוא כישלון בשעת מבחן, התנכרות והתעלמות מהבטחות והתחייבויות של המשטרה, ותוספת התנכלות ורדיפה, אם זה במעצר של המתאמים, ואם זה בחלוקת הבאים לקבוצות קטנות בניגוד להתחייבות המשטרתית, כולל להשאיר את רוב הקבוצה המתאמת מחוץ להר.

קציני המשטרע הלכו ובאו, נעלמו ושבו, גם אותם החכמים.

↓ תוצאה של תסכול וייאוש

האמת צריכה להיאמר ובפרצוף.

התיאומים, הקשרים, והמחלקות שקמים לצורך כך. הם תוצאה של תסכול וייאוש, שמביאות חורבן והרס בראש ובראשונה על הגורם המתאם בכבודו ובעצמו. הוא אישית הקרבן שסובל מזה, הוא הכתובת לכל מה שנקרא 'כישלון' מזווית העין העקומה של המשטרע.

זה התחיל בר' יהודה גליק, שנעצר מיד על פתיחת הבוקר באותו יום 'הקהל', ההמשך בחלוקה לקבוצות של 15 יהודים ואי כניסת רוב רובם של הבאים להר הבית באותו מעמד הקהל.

ראה קישור לתזכורת: כאן

↓  רב שבענו בוז

זכורני באחת העליות ה'מתואמות' של ישיבת ברכת משה במעלה אדומים, בעשרת ימי תשובה, כיצד רגזו מארגני העליה על ההשפלה בבדיקות גוף שנעשו לרבם ה"ה הרב נחום רבינוביץ שליט"א, השפלה חסרת תקדים, והכי חשוב 'מתואמת'. גם החלוקה לקבוצות של כ-15 תלמידים, והסוף הידוע: הפסקת התיאום.

ושוב זה חזר עם ר' יהודה גליק שהממשיך לתאם ולקשר עם קצין המשטרה אבי ביטון, שיחות טלפון ו- SMS אין סופיים, ותוצאות הרסניות של הרחקת ר' יהודה גליק מהר הבית, עיכובים ומעצרים ממושכים ותכופים, וזה תוך כדי 'תיאום'.

↓ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם

המתאמים סבורים להפיק תועלת כל שהיא, אך האמת היא פשוטה ושקופה, בכדי לעשות סדר בכניסה להר, המשטרה לא צריכה עצות של חכמולוג כזה או אחר, הם מכירים ויודעים היטב הדק את כל ה'עצות' בעצמם, הם הרי אלו שיוצרים את הבעיות, וכשהם רק רוצים הם פשוט מפסיקים עם זה, והכל מסתדר.

לא צריך שום עצה ושום תיאום, לא עט ולא רשימה, לא דף ולא כרטיס. צריך פשוט להפסיק לרדוף את העולים להר. רק שהמשטרה לא באמת מעוניינת בזה, הם לא רוצים שיבואו המוני יהודים להר. נוח להם עם מעט אנשים, באופן שהצהרתית - ההר פתוח, ומעשית -יהודים מועטים נכנסים בו בכדי לקיים ולשמר את 'הסטטוס קוו הנוסטלגי הקדוש'.

התיאומים אך נועדו לשרת את המשטרה והשב"כ, את מחלקות היח"צ שלהם שעסוקים בלפשוט טלפיים כחזיר ולומר 'כשר אני'.  ובנוסף להכיר ולדעת את 'ראשי המארגנים' ושלוחי הציבור שאחראים על הבאת מסות של יהודים להר, ולהינקם בהם.

לא התפלא אם המתאם הראשי של מחלקת הקשר עם המשטרה ייעצר ויורחק מהר הבית. טוב יעשה אם יתחיל להתכונן לכך נפשית, טוב יותר יעשה אם יעזוב חיש את התפקיד שנטל על עצמו.

תגובה 1: