יום ראשון, 24 באפריל 2016

יהודים עם כבשים נעצרו בדרכם להקריב את הפסח

עשרות נעצרו בדרך להקרבת קרבן הפסח || תקדים שיא

יותר מעשרים יהודים שעלו לירושלים כדי להקריב את קרבן הפסח בהר הבית נעצרו ועוכבו ברחבי העיר העתיקה במשך כל שעות ערב החג.

↓ מנסים לחדש ימינו כקדם


החל משעות הבוקר של ערב החג פתחה המשטרה במצוד אחר יהודים שביקשו להקריב את קרבן הפסח. קרוב לשעה 10 בבוקר עצרה המשטרה סמוך לשער הכותנה של הר הבית את חיים ברוש עם הכבש שהכין לקרבן פסח. למרות שהיה זה ארבע שעות לפני זמן ההקרבה המותרת. 

אחריו עיכבה המשטרה בזה אחר זה עשרות יהודים בכל רחבי העיר העתיקה. שוטרים ואנשי שב"כ ערכו תישאולים וחיפושים בכדי לתפוס כל שיהודי שביקש להקריב את הפסח. סך הכל עיכבה המשטרה 21 יהודים, 16 נעצרו והובלו לתחנות משטרה. ארבעה גדיים שהוכנו לקרבנות התגלו והוחרמו על ידי המשטרה.

כל העצורים שוחררו עוד לפני כניסת החג, למעט יו"ר ארגון "חוזרים להר" רפאל מוריס החשוד בעזרה וסיוע לכל מי שביקש להקריב את הפסח. יום קודם אף הוציאה המשטרה נגד מוריס ושנים מחבריו צווי הרחקה מירושלים לכל ימי חג הפסח, כדי שלא יוכלו להביא את הפסח. מוריס הודיע מיד לשוטרים כי צווי הרחקה לא ימנעו ממנו לקיים את תורת ישראל, המחייבת כל יהודי להקריב את קרבן הפסח בערב החג, אפילו כאשר המקדש חרב.

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי הבקשה להקריב את קרבן הפסח בהר הבית נבחנה על ידי המשטרה. אולם זו החליטה שלא לאשרה. 

במכתב תשובה ששלח רפ"ק יוני גולן ממשטרת מחוז ירושלים, אל הרב דב שטיין מזכיר הסנהדרין, נימק גולן כי ההחלטה שלא לאפשר את הקרבת הפסח התקבלה "בהתאם למדיניות שמירה על תנאי הסטטוס קוו בהר הבית".

במטה ארגוני המקדש הגיבו בברכות. זהו יום היסטורי בתולדות ההתקדמות אל בנין וחידוש עבודת המקדש בהר הבית. עשרות היהודים שלא ויתרו על מצוות החג העיקרית, ובערב חג החירות הקריבו את חירות הגוף שלהם עבור חירות הנשמה, הפכו את היום הזה לציון דרך משמעותי בשיא המספרי של כמות היהודים שניסו לעלות עם כבשי הפסח להקרבה בהר למרות איומי הרשויות והמשטרה.

במטה מגנים את החלטת ראש הממשלה להתייחס אל הר הבית כאל אתר מוסלמי, ולמנוע את קיום מצוות דת ישראל במקום. מפליא ביותר שלמרות עשרות שנות שלטון הליכוד, בהר הבית עדיין שוררת מדיניות ההתנכרות של ממשלות השמאל. אפילו הנימוקים נותרו כפי שהיו. פחד מאלימות וכניעה לטרור שודדי הר הבית האיסלמיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה