יום שלישי, 14 ביוני 2016

האיסור בוטל. חברי כנסת רשאים לעלות להר הבית

שבועות או רמדאן || הר הבית או אלאקצא

לאחר שמונה חודשים של איסור גורף מצד ראש הממשלה, יוכלו שרים וחברי כנסת לעלות להר הבית  האיסור בוטל לאור איומי חברי הכנסת המוסלמים  השבוע ניתן עדין לקיים את מצוות העליה לרגל  מה יותר חשוב שבועות או רמדאן?  מי מבין חברי הכנסת יעלה ראשון להר הבית?

↓ שבועות או רמדאן?

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבטל את האיסור על חברי כנסת ושרים לעלות להר הבית. ומעתה יוכלו חברי הכנסת והשרים לעלות להר הבית.

במשך שמונה חודשים לא דרכו חברי כנסת יהודים או מוסלמים בהר הבית. האיסור הגורף הוטל על ידי ראש הממשלה נתניהו בעצה אחת עם מפכ''ל המשטרה הקודם יוחנן דנינו בניסיון להרגיע את הרוחות בתחילת גל הטרור.

בחודש שעבר הודיעו ח"כים ערביים מהרשימה המשותפת כי למרות האיסור שהוטל על חברי כנסת לעלות למתחם הקדוש, בכוונתם לעלות להר הבית במהלך צום הרמדאן.

"בשם חברי הכנסת מהתנועה האסלאמית (רע"ם) - הרשימה המשותפת, אנו מודיעים לכבודכם על כוונתנו להיכנס במהלך חודש צום הרמדאן למסגד אלאקצא ולהתפלל בו", כתב יו"ר הסיעה ח"כ מסעוד גנאים במכתבו ליו"ר הכנסת.

"קיום מצווה דתית זו הינו זכות בסיסית וחלק מאורח החיים שלנו כמוסלמים ודתיים", הסבירו הח"כים במכתב.

כידוע, אין כל מצווה מוסלמית לעלות להר הבית. מדובר באינטרס פוליטי מובהק שנועד לדחוק את רגלי עם ישראל מהמקום הקדוש. לראיה, ניתן השוות את יחס האיסלאם להר הבעת עד לחזרתו של עם ישראל לארצו.

לעומת זאת, התורה חוזרת על מצוות העליה לרגל למקום המקדש פעמים רבות. העליה למקדש הינה מצווה מרכזית, אשר תופסת מקום מרכזי בתפילות החגים ובמאוויו של כל יהודי.

חג השבועות הינו אחד משלושת הרגלים בהם יהודי חייב לעלות למקדש. יהודי שלא הספיק לעשות זאת בחג עצמו מחויב להשלים את המצווה באחד מששת הימים שאחרי החג.

מכיון ששבועות חל השנה ביום ראשון, ניתן לעלות לרגל עד שבת, אולם בשבת לא ניתן להביא קורבנות, לכן העליה לרגל אמורה להתבצע עד יום שישי. מכיון שהר הבית פתוח ליהודים רק בימים א-ה, ניתן במצבנו העגום לעלות להר הבית כעליה לרגל עד יום חמישי הקרוב בשעה 11:00.

השאלה המסקרנת כעת, מי אלו חברי הכנסת ינצלו את שלושת הימים הנותרים לעליה לרגל ויוכיחו את הקשר היהודי של חברי כנסת ישראל להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה