יום שלישי, 14 ביוני 2016

האיסור בוטל? בינתיים רק לח"כים ערבים

רמדאן כן, שבועות לא? || נתניהו, איפה הזיקה היהודית להר הבית?

בניגוד לנאמר קודם, איסור כניסת חברי כנסת להר הבית יבוטל רק בשבוע האחרון של הרמדאן  משמעות הדבר: חברי הכנסת היהודים צריכים להמתין בסבלנות ולהתפלל שהאיסור לא יחודש  חברי הכנסת הערבים יוכלו להסית בהר בימי הרמדאן  חברי הכנסת היהודים לא יוכלו לעלות לרגל 

↓ לא בדיוק כפי שפרסמנו

הבוקר בישרנו כאן, שהאיסור בוטל, חברי כנסת רשאים לעלות להר הבית. בכתבה נכתב שהאיסור כבר בוטל ושחברי הכנסת יכולים לעלות להר הבית. 

בכתבה נשאלה השאלה האם חברי הכנסת היהודים יקדימו לעלות להר הבית לכבוד ימי התשלומים של חג שבועות או שמא הם יפקירו את הזירה לחברי הכנסת המוסלמים שיבואו לאל-אקצא לכבוד הרמדאן.

בעקבות הדברים הגיעו פניות מצידם של חברי כנסת שהעמידו אותנו על טעותנו העובדתית ואמרו שאת שאלתנו יש להפנות לראש הממשלה וליושב ראש הכנסת.

אלה העובדות: 

לפני כשבועיים התקיימה בלשכתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ישיבה מיוחדת בנושא, בעקבות בקשתם של ח"כים מהרשימה המשותפת להכנס להר הבית במהלך חודש הרמדאן. בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי וגורמים בכירים במשטרה. הוצגה בו הערכת מצב מחודשת ולפיה בתום שמונה חודשים של איסור בשל גל הטרור, המשטרה לא מוצאת כעת סיבה למנוע את עליית חברי הכנסת.

כדי לאפשר את חידוש העלייה להר, תכונס ועדת האתיקה של הכנסת בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) כדי לבטל את האיסור שהטילה על עליית חברי כנסת להר הבית. חברי כנסת ערבים יוכלו להכנס לאל אקצה בשבוע האחרון של חודש הרמאדן ואילו רק שבוע לאחר מכן יוכלו חברי היהודים לעלות להר הבית.

אם כן, השאלות מופנות עכשיו לראש הממשלה וליו"ר הכנסת: 
  • מדוע חברי הכנסת הערבים יהיו הראשונים להכנס להר הבית? 
  • מדוע לבטל את האיסור על כניסת ח"כים בימים בהם הר הבית סגור ליהודים? 
  • מדוע להפלות לרעה את חברי הכנסת היהודים? 
  • האם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת לא נתנו את ליבם למצוות העליה לרגל, החלה במשך השבוע שאחרי  חג שבועות?
  • האם ראש הממשלה שכח את קדושתו של המקום ליהודים?
  • האם חשיבות הרמדאן עולה על חשיבות חג השבועות?

תגובות חברי כנסת:

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הודיעה שבכוונתה לשוב ולעלות להר הבית ביום הראשון שיתאפשר לה. ח"כ מועלם התיחסה לסגירת ההר לח"כים בשמונת החודשים האחרונים ואמרה: "התפיסה לפיה יש למנוע מחברי כנסת לעלות להר, כאשר הגורם המרכזי והבלעדי למתיחות היא ההסתה הפלסטינית, הייתה שגויה. ברור שעליית נבחרי ציבור יהודיים להר תהווה עילה להגביר את ההסתה, אולם אסור להיכנע. זהו המקום המקודש ביותר לעם היהודי".

ח"כ יהודה גליק מהליכוד אמר "אם אכן ועדת האתיקה תאמץ את ההחלטה, הרי שיש לברך בראש ובראשונה את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שפעל ללא לאות! וכן את ראש הממשלה ואת השר לביטחון הפנים על ההחלטה הנכונה והצודקת. אני קורא לכל העולים להר הבית להימנע מהסתה ומשימוש במקום לקידום אג'נדה פוליטית, לאומית או כל סוג שהיא. קורא לכולם לכבד את המקום לשתף פעולה ולהפוך את ההר ליעדו - מרכז עולמי לשלום, לפיוס, לדו קיום, לבית תפילה לכל העמים, ולקריאה בשם ה' אחד ושמו אחד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה