יום ראשון, 24 ביולי 2016

שבעה עשר בתמוז בהר הבית

הַאֶבְכֶּה בחודש החמישי? || אם אֶבְנֶה - לא אֶבְכֶּה!

כשרואה בית המקדש, אומר: 'בית קדשנו ותפארתנו אשר הללוך בו אבותינו היה לשרפת אש וכל מחמדנו היה לחרבה', וקורע. (שולחן ערוך · אורח חיים · סימן תקסא)
 
יהודי קרוע בגדים על חורבן המקדש, ביציאה מהר הבית בשבעה עשר בתמוז

לפני 1946 שנים בטל התמיד והובקעו חומות ירושלים • במשך השנים היו כמה ניסיונות להקים את המזבח במקומו ולחדש את עבודת התמיד • יש עדויות שאמנם היו תקופות קצרות, בהן חזרו אבותינו להקריב קורבנות על הריסות המקדש ואף ניסו לבנותו מחדש • שיבת ציון וההתעוררות המעשית בתקופה האחרונה לבניין המקדש, מעידים שהפעם אנחנו קרובים באמת • הבוקר עלו עשרות יהודים בטהרה להר הבית, כדי לציין את י"ז בתמוז • יהודים רבים המתינו בכניסה לעמדת הבידוק זמן רב לפני פתיחת השער • כי הגיע הזמן לבנות במקום לבכות

↓ יהודים בהר הבית בשבעה עשר בתמוז

יהודים רבים עולים היום להר הבית לרגל צום שבעה עשר בתמוז. למעט כמה קריאות "אללה אכבר" בכניסתם להר, העולים מדווחים על רוגע ושקט יחסי במקום. עולים, אשר לא היו יותר משלושים יום בהר הבית, בבגדיהם לנוכח מראה החורבן וקרקע העזרה החרבה. 

העיתונאי ארנון סגל, מפעילי המקדש הבולטים, אמר הבוקר בהר הבית: "בורא עולם ציווה 'ועשו לי מקדש', אבל יש מי שבמקום לבנות, מעדיפים לצום על כך שהוא לא נבנה מעצמו".

הפעיל הותיק יהודה עציון, שעלה אף הוא הבוקר להר הבית אמר: "כאן במקום אנחנו זוכים לחדש את חיי היחד בינינו לבין הקדוש ברוך הוא. את חיי הזוג של 'אפריון עשה לו המלך שלמה מעצי הלבנון', כביכול המקדש הוא בית משותף לנו ולו יתברך ממש ביחד".

למרות העלייה הגדולה היום להר הבית נותרו על כנן כל ההגבלות על היהודים. הגבלת מספר היהודים בקבוצה, איסור השהייה לשתי קבוצות יהודים בהר הבית בו זמנית, ואפילו שעות הכניסה המצומצמות ליהודים שלא הורחבו, למרות הקושי להגיע למקום בצום בשעות הבוקר החמות. 

כל זאת בהתאם להודעת ראש הממשלה בסוף השבוע האחרון מעל דוכן הכנסת, שהוא לא מתכוון לשנות את המדיניות שקבעו בהר הבית משה דיין וממשלות השמאל לדורותיהן. 

במטה ארגוני המקדש הביעו זעם רב נוכח דבריו של ראש הממשלה. "נתניהו הוא האחראי העיקרי כיום על חורבן המקדש המתמשך". אומרים במטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה