יום שלישי, 12 ביולי 2016

הר הבית היום: עיניים דומעות - מכאב ומהתרגשות

עין דומעת מכאב ועין דומעת מהתרגשות || היום בהר הבית



מאות יהודים עלו הבוקר להר הבית • בני משפחתה של הלל אריאל הי"ד עלו להר הבית בלווית 50 בני משפחה וחברים • בין העולים עם המשפחה: הרב ישראל אריאל, הרב יהודה קרויזר, יהודה עציון, משפחה וחברים • יותר ממאתיים יהודים נוספים עלו להר הבית • יותר ממאה לא זכו להכנס להר הקדוש • מאות יהודים הגיעו להזדהות, אך ויתרו על העליה בשל הדוחק והתורים הארוכים • בין הנוכחים: השר אורי אריאל - בן דוד של האבא, ח"כ יהודה גליקח"כ בצלאל סמוטריץ'המשנה לראש עירית ירושלים דב קלמנוביץ' וחבר מועצת עירית ירושלים אריה קינג • העליה לוותה על ידי ממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי, ממ"ר דוד תנ"צ דורון תורג'מן ועשרות קציני משטרה ושוטרים • ערבים לא הורשו להתקרב למשפחה ולמלווים • גם מחבלי הוואקף הורחקו מהקבוצה.



↓ בכניסה להר הבית



קהל של מאות הצטרף הבוקר לעמי ורינה אריאל, הוריה של הלל יפה אריאל הי"ד, שנרצחה בשבוע שעבר בשנתה בביתה בקרית ארבע על ידי מחבל, בניסיון לעלות להר הבית. הבאים נאספו במדרגות העולים אל שער המוגרבים וקיימו טקס סמלי שבו החליפו את שמו של שער המוגרבים לשער הלל אריאל. 

בכניסה להר הרימו המבקרים, שהגיעו ממקומות רבים בארץ, שלט ועליו נכתב "כולנו משפחת אריאל. נלקחה מאיתנו הלל. נכפיל כוחותינו לבניין אריאל". לצד נאומים, החלו במקום גם ריקודים שבהם השתתפו גם בני משפחתה של הלל ונציגי ציבור, זאת לצד שירה אדירה. "זה לא יום של עצב, אלא של שמחה", אמרו בני משפחתה של הלל, והוסיפו: "לא יום של אבל וחורבן, אלא יום של בנייה".

רגע מרגש היה, כשהאב עמיחי תקע בשופר בפני כל הנוכחים בכניסה להר ואמר: "העולם זקוק ללב הזה, אחרת תימשך תשפוכת הדמים. בלבבותינו זה יהיה ברור שזה הלב שלנו. העולם מחכה לנו שנאיר את כולם ונגרש את החושך הזה. אחרי שנאיר לכולם, נוכל לגרש את החושך".

האם השכולה רינה אריאל אמרה לנאספים: "הפעם הראשונה שעלינו להר היתה דרך שער המוגברים לפני הרבה שנים. אין סיבה שזה יהיה השם שלו. אנו בקשנו לקרוא לו שער הלל שכל הנשמה תהלל יה. זה לא יהיה רשמי ולא יכתב בשום ספר, אלא בספר הלבבות שלנו. כל יהודי שעולה בשער הזה יזכור להלל את ריבונו של עולם. אנו מזמינים את את כולם תדברו תתווכחו אבל שימו את הר הבית כמקום שיח. הלב של הבת שלנו נדקר. אנו מחזקים את לב האומה. פה זה לב האומה. עלה נעלה".



אחותה של האם רינה ודודתה של הלל ז"ל אמרה: "זו לא התכנסות של אבל, אלא של שמחה. של ציפייה לגאולה שלמה". על הסטטוס-קוו בהר הבית אמרה: "צריכים לדעת שהמצב יכול להשתנות. זה נראה אולי רחוק או לא מציאותי, אך זה יכול להשתנות". 

בתוך הקהל היו גם השר אורי אריאל (הבית היהודי) וחבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) המוביל בכנסת את המאבק לפתיחת שערי הר הבית לתפילת יהודים. על השניים נאסר לעלות להר מתוקף איסור של לשכת ראש הממשלה, המשטרה וועדת האתיקה של הכנסת. 

השר אריאל, בן דודו של עמיחי אריאל, אמר: "אני משבח את כוחות הביטחון על העבודה המאומצת שלהם בימי הרמאדן, אבל זה מאחורינו, ולא יתכן שהעליה להר הבית עדיין אסורה ליהודים. אנו מתפללים שיהיה שלום בכל הארץ, ונוכל כולנו לעלות להר הבית בבטחה, ואני מקווה שראש הממשלה יתערב בנושא ויאפשר לכל אזרחי ישראל לעלות להר הבית, כולל לנבחרי הציבור״, אמר השר אריאל.

ח"כ יהודה גליק הוסיף: "בשבוע האחרון היינו מוצפים ברגשות כאב על האבידות של אנשים מתוכנו - פעילים למען הר הבית. למרות שאת הכאב היינו יכולים לתעל לכיוונים שליליים של כעס ומחאה, בחיזוק והובלה של משפחת אריאל שאיבדה את ביתם הלל יפה אריאל הי"ד בחרנו בדרך של הוספת אור והליכה קדימה, עשיה ובניין". 

"ברוך השם, כאלף יהודים ליוו את משפחת אריאל היום להר הבית ומאות יהודים עלו להר הבית. כוחות האור גדולים פי כמה מכוחות החושך ולא נאפשר לטרור שמנסה לייאש אותנו ולהחליש אותנו להשיג את ההישג הקטן ביותר. באנו למקום שמבטא יותר מכל את החיבור של עם ישראל לארץ ישראל, המקום שמסמל את התקווה האמיתית לשלום ולאחווה בין העמים כולם ובדרך הזו להנציח את זיכרה של הלל יפה אריאל הי"ד".

סיקורים על העלייה להר הבית, על התורים בכניסה ועל הפעילות המשטרתי יתפרסמו בנפרד.



תגובה 1:

  1. בקיצור, אם המשטרה רוצה, היא יכולה להרשות ולאבטח עליות גדולות ואף קבוצות בנות הרבה משתתפים. היכולת נמצאת.

    השבמחק